کد خبر 1553035
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

کاشت مو روش های متفاوتی دارد که با توجه به بان موی هر شخص میتوانید فرق داشته باشد که در این مقاله به بهترین روش های کاشت مو به صورت تخصصی پرداختیم

موضوع کم مویی یا طاسی یکی از موضوعاتی است که این روزها افراد بسیاری در سرتاسر جهان با آن دست به گریبان هستند. معمولاً افراد مبتلا به این مشکل روش های درمانی مختلفی برای مقابله با این عارضه را در پیش می گیرند تا با آن مقابله کنند و از شدت کم مویی خود بکاهند. خوشبختانه یکی از این روش های نتیجه بخش، می تواند عمل کاشت مو باشد؛ که این روزها در بسیاری از کلینیک های زیبایی برای آقایان و خانم ها قابل انجام است. اما انجام این کار نیز شرایط خودش را دارد و معمولاً پزشک متخصص پس انجام معاینات بالینی و بررسی نتایج آزمایش های روتینی که در این خصوص لازم است انجام شود، نظر قطعی خود را پیرامون روش پیشنهادی اش ابراز می دارد. در این بین برخی از تکنیک ها جوابدهی بیشتری داشته اند و پزشکان نمره ی قابل قبول تری به آن ها داده اند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این روش های مورد تأیید از طرف جامعه ی پزشکی بپردازیم. ما قصد داریم با انتخاب متدهای خوب و بیان نکاتی پیرامون آن ها، اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهیم، تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند تصمیم مناسب را با مشورت پزشک، برای کاشت موهای خود اتخاذ کنند.

کاشت مو به روش FUT

برای کاشت مو کدام روش مورد تأیید می باشد؟

یکی از روش های مؤثر برای کاشت مو، کاشت مو به روش FUT می باشد. در این روش، پزشک معالج از بانک موی فرد زیبا جو، نواری پوستی جدا می کند. باریکی یا کلفتی این نوار پوستی، به میزان کم مویی یا طاسی سر و میزان پرپشتی بانک موی بیمار بستگی دارد. اما آنچه مشخص است برای انجام این کار به جراحی نیاز است. متاسفانه در این تکنیک قسمت پشت سر در بانک مو، بخیه می خورد. در نتیجه ی این بخیه جای زخم یا همان اسکار در سر باقی می ماند که این اتفاق چندان خوشایند نیست. نتیجه آنکه این موضوع از معایب این روش درمانی محسوب می شود. پس از برداشت فولیکول‌ های مو از ناحیه اهدا، آن ها را در محلول خاصی از مایعی مغذی تقویت می کنند و سپس فولیکول‌ های قوی شده را به ناحیه کاشت منتقل کرده و با ایجاد شیارهای بسیار ظریف در آن ناحیه می کارند. برای انجام این کار سرعت عمل و دقت و حوصله ی بالای پزشک مهم است.

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT بدین ترتیب است که فولیکول‌های مو از بانک مو به صورت تکی تکی و جداگانه برداشته می‌شوند. به همین خاطر است که به این تکنیک روش دانه ای هم می‌گویند. در کاشت مو به روش FIT در محل مورد نظر کاشت، حفره‌ هایی سطحی با عمق مشخص در پوست سر ایجاد می‌شود و بعد از آن فولیکول‌های استخراج شده و تقویت شده ی مو با استفاده از دستگاه مخصوص درون این حفره‌ها قرار داده می گیرند.

آنچه مشخص است در کاشت مو به روش FIT، معایب کاشت مو به روش FUT اصلاح شده است. در نتیجه کاشت مو به این روش در دسته ی روش‌ های خوب کاشت مو قرار می گیرد. زیرا مثلاً عوارضی مانند خونریزی که در روش های دیگر کاشت مو، مرسوم است و در حین جراحی اتفاق می افتد؛ در این تکنیک بسیار کم خواهد بود و در نتیجه پزشک به بخیه زدن هم نیازی نخواهد داشت.

همچنین زخم های به وجود آمده بسیار سطحی هستند و بعد از چند هفته از بین می‌روند. بنابراین نکته ی قابل توجه در این روش این است که با توجه به دوره بهبودی بسیار کوتاه این تکنیک، فرد نیاز به استراحت و دور ماندن طولانی مدت، از کسب و کار خود را ندارد. ذکر این نکته طلایی ضروریست که این روش برای ورزشکاران و جوانان که پوست سر ضخیم تری دارند، بسیار مناسب است.

کاشت مو به روش SUT

برای کاشت مو کدام روش مورد تأیید می باشد؟

کاشت مو به روش SUT یکی از تکنیک های جدید کاشت مو است که تا امروز ابداع شده است. در این تکنیک از یک دستگاه نیمه اتوماتیک به اسم SAFE استفاده می‌شود؛ در نتیجه دخالت دست پزشک در آن کمتر است. مکانیسم عمل دستگاه مورد استفاده در روش SUT بدین صورت است که در محل بانک مو برشی ایجاد می شود و بعد از آن دستگاه با مکش شدید گرافت‌ ها را برای کاشت مو جدا می‌کند.

خوشبختانه در روش کاشت موی SUT نیز خونریزی و بخیه وجود ندارد و این موضوع از محسنات این تکنیک است. با توجه به نتیجه ی بسیار طبیعی این تکنیک می توان علائم آن را در خط رویش موها، پس از کاشت مشاهده کرد. در کاشت مو به روش SUT تمام فرآیند برداشت و کاشت فولیکول‌های مو، توسط دستگاه صورت می گیرد. در نتیجه احتمال از بین رفتن فولیکول‌های برداشته شده در حین جراحی بسیار کم می شود. پس عمل پیوند مو با تراکم بسیار بیشتری به پایان خواهد رسید. نکته بسیار ارزشمندی که در استفاده از این روش وجود دارد این است که در آن میزان پیوندهای تار موی طبیعی نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است.

کاشت مو به روش DHI

این روش برای افرادی مناسب است که بانک موی مناسبی در جهت پیوند مو در پشت سر خود ندارند. کاشت مو به روش DHI دو مرحله دارد که در واقع در مرحله ی اول استخراج گرافت‌ های مو و بعد کاشت آن ها انجام می‌شود. از آن جا این روش برای افرادی مناسب است که بانک موی ضعیفی دارند؛ در نتیجه نکته مهم انتخاب منبع اهدا کننده مو یا همان یافتن بانک موی مناسب است. در این فرآیند، پزشکان از موهای مناطق اطراف شقیقه گردن یا ریش یا سینه ی آقایان استفاده می کنند به نحوی که موی آن ها شبیه به موی سر باشد. اگر این شرط برقرار باشد، فولیکول‌های آن ناحیه استخراج می شود.

کاشت مو به روش Micro FIT

یک روش درمانی بسیار جدید و ظریف ابداع شده برای کاشت مو، روش Micro FIT است. تکنیک اساسی مورد استفاده برای این کاشت نیز به صورت دانه ای و تکی تکی می باشد. دستگاهی که برای استفاده در این روش استفاده می شود به گونه ای است که گرافت‌ های لازم برای کاشت به کمک این دستگاه، با دقت بسیار بالا، جدا می شوند. لازم به ذکر است که دستگاه پانچ مورد استفاده در این تکنیک به قدری دقت و ظرافتش بالاست که پزشکان از آن برای کاشت ابرو نیز استفاده می کنند. همچنین با این تکنیک می توان بخش های کوچکی از سر را که قبلاً ریزش مو داشته اند، مجدداً احیا کرد و فولیکول های مو را در آنجا کاشت. این روش مزیت های بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به نداشتن خونریزی در حین عمل، دوره نقاهت کوتاه، کیفیت بالای کاشت، باقی نماندن جای بخیه، تراکم بسیار بالا و موارد دیگر اشاره کرد.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با برخی از روش های کاشت مو که مورد تأیید پزشکان هستند، آشنا کنیم. تا شما بتوانید با آشنایی با این تکنیک ها روش مناسب برای کاشت مو سر خود را تشخیص دهید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس