مدير عمليات رواني رزمايش بزرگ پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت 3 از انجام عمليات رواني در 3 سطح تحکيمي، راهبردي و تاکتيکي در اين رزمايش خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سرهنگ حسين رزم‌آرا کارشناس ارشد عمليات رواني قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) و مدير عمليات رواني رزمايش بزرگ پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت 3 با اشاره به انجام موفق اين رزمايش گفت: فرزندان ايران اسلامي با ابتکار عمل خود علاوه بر طراحي و ساخت تجهيزات جديد پدافندي، تاکتيکهاي جديدي در پدافند هوايي ابداع کردند که اين تاکتيکها نتيجه مطالعه دقيق جنگ‌هاي هوايي و عملکرد پدافندهوايي کشورهاي مختلف در سه دهه اخير به دست آمده است.
وي افزود: در واقع فرامين مقام معظم رهبري راهنما و راهگشاي ما در قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) است، به عنوان مثال فرمايشات معظم له در خصوص نوآوري و شکوفايي و همچنين در خصوص همت مضاعف و کارمضاعف منجر به ساخت و ارتقاء تجهيزاتي شد که در رزمايش از نزديک مشاهده کرديم.
مدير عمليات رواني رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 در ادامه با بيان اينکه در حوزه جنگ نرم نيز انگشت اشاره مقام معظم رهبري راهنماي ما پدافندي‌هاست، گفت: مقام معظم رهبري در حوزه کشورداري، اولويت اصلي را مقابله با جنگ نرم برشمردند و در حوزه نظامي نيز معظم له، پدافند هوايي را اولويت اول دانستند، لذا مسئوليت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)آجا در خصوص عمليات رواني و مقابله با جنگ نرم، خطير و حساس‌تر از هر زمان ديگري است و در اين رزمايش، عمليات رواني را در 3 سطح تحکيمي، راهبردي و تاکتيکي انجام مي‌دهيم.
رزم‌آرا در خصوص راهبرد اصلي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) در مقابل عمليات رواني و مقابله با جنگ نرم دشمن اظهار داشت: راهبرد اصلي ما تقويت و ارتقاء ولايتمداري، شهادت طلبي و انتظار در افکار رزمندگان پدافند هوايي است. براي دستيابي کامل به اين راهبرد در مخاطبان خود، تدابيري همچون تقويت اعتقادات و باورهاي ديني، تقويت اراده رزم، ارتقاء سطح رضايتمندي، ارتقاء منزلت اجتماعي و... را در پيش گرفته‌ايم.
وي ادامه داد: البته اقدامات عمليات رواني قرارگاه در 3 حوزه ستادي، علمي و عملي قابل بررسي است. براساس اصل تمرکز زدايي، وظايفي را نيز در اين خصوص برعهده مناطق پدافندي گذاشتيم که ضمن حمايت از مناطق درخصوص عمليات رواني و مقابله با جنگ نرم، برنحوه انجام آن نظارت داريم.
کارشناس ارشد عمليات رواني قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) با اشاره به اقدامات عمليات رواني قرارگاه در حوزه علمي و پژوهشي خاطرنشان کرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص نوآوري و شکوفايي و جايگاه بالاي علم و پژوهش در دين و آيين ما، به اقدامات علمي پژوهشي در عمليات رواني قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) بصورت جدي پرداخته شده است.
وي افزود: انتشار مقالات فراوان در نشريات ارتش، روزنامه‌ها، سايت‌هاي اينترنتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف در خصوص عمليات رواني، ارائه مشاوره در خصوص رعايت چهارچوب‌هاي عمليات رواني در سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي مختلف، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي، انجام تحقيقات و پژوهشهاي مربوط به اين حوزه و... از جمله اقدامات علمي عمليات رواني قرارگاه است که بطور جدي درحال پيگيري است.
رزم‌آرا در پايان به چالش‌هاي حوزه سايبري اشاره و تصريح کرد: حوزه سايبري يک از بخش‌هاي مهم و تاثيرگذار در عمليات رواني و جنگ نرم بوده و هر چقدر در اين حوزه فعاليت کنيم باز هم ناچيز است. پيش بيني و برنامه‌ريزي جهت بهره‌گيري از نفرات نخبه و آموزش‌ديده، همچنين سامانه‌ها و تجهيزات سايبري و... انجام شده است و خبرهاي خوبي دراين خصوص داريم که بزودي به اطلاع هموطنان خواهيم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس