کد خبر 1552681
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
.

ارتش چین روز دوشنبه اعلام کرد یک کشتی جنگی آمریکایی به طور غیر قانونی نزدیک آب‌های نزدیک دریای چین جنوبی شده و این اقدام نقض حاکمیت چین است.

به گزارش مشرق، ارتش چین روز دوشنبه یک کشتی جنگی آمریکایی را متهم کرد که به آب‌های نزدیک به دریای چین جنوبی تجاوز کرده است.

به گزارش هفته‌نامه «نیوزویک» «تیان جونلی» از سخنگویان ارتش چین گفت که ناو «یواس‌اس گابریل گیفوردز» تایید دولت چین را برای فعالیت در مجمع الجزایر «اسپراتلی» نداشته و این اقدام ناو آمریکایی را «نقض جدی حاکمیت و امنیت ملی چین» می‌داند.

سخنگوی ارتش چین اظهار داشت که یگان‌های دریایی چین این ناو جنگی آمریکا را حین عبور از آب‌های منطقه زیر نظر داشته و به آن هشدار دادند. وی گفت که آمریکا عمداً در حال ایجاد مشکل در دریای چین جنوبی بود

«کالین کوه» کارشناس امنیت دریایی دانشکده مطالعات بین‌المللی سنگاپورگفت که حضور کشتی جنگی ایالات متحده نزدیک دریایی چین جنوبی ممکن با حضور روزیکشنبه صدها قایق چینی نزدیک سواحل فیلیپین مرتبط باشد.

فیلیپین روز یکشنبه مدعی شد که بیش از ۱۳۵ کشتی چینی در سواحل این کشور رویت شدند. گارد ساحلی فیلیپین مدعی شد که قایق‌های چینی حدود ۳۲۰ کیلومتری غرب جزیره «پالاوان» حضور داشتند.

ناوگان هفتم ایالات متحده مدعی است که این گشت‌زنی‌ها بخشی از تعامل معمول آمریکا با متحدان و شرکای خود در حفظ منطقه آزاد و باز اقیانوس هند و آرام است.

رسانه‌ها اخیرا گزارش کردند که همزمان با شروع رزمایش آمریکا و فیلیپین و گشت‌زنی‌های هوایی و دریایی مشترک این ۲ کشور، ارتش چین در حالت آماده‌باش در دریای چین جنوبی قرار گفت.

در اقدامی تحریک آمیز از سوی استرالیا، این کشور قصد دارد برای اولین بار در تاریخ رزمایش «یاماساکورا»، در تمرین نظامی مشترک ژاپن و آمریکا شرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    بزنش اگه نمی ترسی
    • ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      چین دنبال جنگ نیست وگرنه قدرت نظامی چین از آمریکا سرتره هم از لحاظ جمعیت و هم تجهیزات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس