رونمایی کتاب حدادعادل

کتاب «در فاصله دو بوسه» نوشته غلامعلی حداد عادل توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «در فاصله دو بوسه» نوشته غلامعلی حداد عادل به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسیده است. این کتاب شرح زندگی و شهادت مجید حداد عادل است

کتاب زندگی مجید حداد عادل به چاپ دوم رسید

«در فاصله دو بوسه: شرح زندگی و شهادت مجید حدادعادل» است. این کتاب که به قلم برادر شهید یعنی غلامعلی حدادعادل نوشته شده، زندگی شهیدی را از دوران تولد تا شهادت و پس از آن شرح می‌دهد که رابطه عاطفی محکمی با هم داشتند و بسیار به هم نزدیک بودند. اما این صمیمیت باعث نشد تا نویسنده بخواهد از برادر خود یک بت بسازد؛ بلکه او برای نگارش این کتاب از مستندات مختلفی استفاده کرده است که نمونه‌های بسیاری از آن را در کتاب مشاهده می‌کنیم. بنابراین ما با یک اثر کاملاً مستند روبرو هستیم. یک اثر مستند از زندگی شهیدی که برهه‌های مختلف زندگی او درسی است برای ما تا دچار روزمرگی زندگی این روزها نشویم.

نقش او در مبارزات روزهای منتهی به انقلاب در انگلستان، تا غائله کردستان در سال ۵۸ و سپس حضور در جبهه‌های نبرد علیه دشمن بعثی غیرقابل انکار است.

«در فاصله دو بوسه» در یک مقدمه و سیزده فصل، برحسب سیر زمان از تولد تا شهادت شهید مجید حداد عادل و پس از آن، نوشته شده است. فصل‌ها نشان-دهنده ایستگاه‌های مهم زندگی او هستند. فصل ماقبل¬ آخر کتاب به آنچه پس از شهادت او روی داده و فصل آخر به یک جمع بندی کلی از شخصیت او اختصاص یافته است.

کتاب «در فاصله دو بوسه»، شرح زندگی یک جوان از صدها هزار جوانی است که جان بر سر ایمان و آرمان خود نهادند و در راه انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. این کتاب صرفاً شرح زندگی یک فرد نیست، بلکه سرگذشت یک نسل است؛ نسلی که رفتند تا ایران بماند و ایمان بماند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«شوق و ذوق بچه‌ها به حدی بود که شهید مجید رفت بالای بالکن کنسولگری و پرچم ایران را در دست گرفت و به نشانه تسخیر آن مکان شعار «الله اکبر» سر داد. فردای آن روز عکس ایشان در روزنامه گاردین چاپ شد. خبر تسخیر کنسولگری ایران در لندن که همراه با عکس امام خمینی (ره) چاپ شده بود، نماد پیروزی امام (ره) بر حکومت دست نشانده پهلوی بود.»

چاپ دوم این کتاب با ۵۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    نخوانده راهی کارتن سازی میشوند.
  • 2539369006 ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    برای خودتونکتابچاپ می کنید.بچاپ بچاپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس