کد خبر 1552310
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
مرگ مرد 30 ساله ‌آلمانی پس از دستگیری توسط پلیس

یک شهروند جوان آلمانی پس از دستگیری توسط پلیس، در بیمارستان به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، پلیس آلمان روز یکشنبه اعلام کرد یک مرد پس از اغتشاش در «برلین» پایتخت این کشور در جریان دستگیری توسط پلیس به زمین افتاد و در بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» پلیس آلمان مدعی شد که این مرد ۳۰ ساله عصر جمعه گذشته در حیاط یک ساختمان آپارتمانی در منطقه «شارلوتنبورگ» در برلین فریاد می‌زد و دوچرخه‌ها را تخریب می‌کرد.

پلیس آلمان مدعی شده که او به سمت نیروهای اورژانس آب دهان پرتاب کرده وحین حضور پلیس برای دستگیری، او به زمین افتاد.

پلیس مدعی شده که این شهروند آلمانی حین دستگیری به زمین افتاد و در بیمارستان دچار سکته قلبی شد و صبح شنبه جان خود را از دست داد.

کمیسیون قتل اداره پلیس جنایی ایالتی در حال بررسی است که آیا ارتباطی بین دستگیری و مرگ وجود دارد یا خیر. به گفته پلیس، بیماری‌های قبلی نیز در این مورد منتفی نیست.

در سال‌های اخیر، پلیس آلمان بارها به دلیل استفاده از زور بیش از حد در هنگام دستگیری مظنونان مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین راستاکشته شدن «جورج فلوید» در آمریکا نیز حین دستگیری توسط پلیس آمریکا از پر سر و صدا ماجراها در این زمینه بود.

مرگ مرد ۳۰ ساله ‌آلمانی پس از دستگیری توسط پلیس

۲۵ می ۲۰۲۰ (پنجم خرداد ۱۳۹۹) بود که به دنبال انتشارفیلمی از لحظه قتل جورج فلوید توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، باعث اعتراضات سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت نظام مند علیه اقلیت‌ها شد.

در فیلمی که از لحظه قتل نژادپرستانه جورج فلوید ۴۶ ساله منتشر شد، دِرِک شائووین با زانو روی گلوی این شهروند سیاه پوست نشست و جانش را گرفت. فلوید لحظاتی قبل از فوت خود گفته بود: "نمی‌توانم نفس بکشم".

به دنبال انتشار این فیلم، جرقه اعتراضات گسترده در آمریکا و حتی برخی دیگر از کشورهای غربی زده شد و یکی از شعارهای معترضان هم این بود: »نمی‌توانم نفس بکشم.»

شائووین بی توجه به فریادهای فلوید، بیش از ۹ دقیقه با زانو روی گلوی او نشست تا مطمئن شود جان او را گرفته است. این افسر سابق پلیس مینیاپولیس، در دادگاه به جرم این قتل به ۲۱ سال زندان محکوم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جلبک دیوانه . ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 1
    مگر ممکنه ؟کار خودشونه .
  • رضا ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 0
    نسخه ی که براایران پیچیدن براخودشون اجراکنن،البته به قول پزشک حاذق جناب پزشکیان مگه میشه مگه داریم،حتما پلیس این بنده ی خداروکشته
  • ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    خب وقتشه که نظر تخصصی پزشکیان و کرباسچی رو جویا بشید.
  • رضا ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    از زر زنهای نوکر اجنبی، من و تو و او، خاک برسر اینتر نشنال و بی. بیب دبلیو. سی. و سایر کودن های دنیا انتظار می رود در آلمان خیزش انقلابی کنند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس