هشدار السودانی به بلینکن

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که نخست وزیر عراق به وزیر خارجه آمریکا هشدار داده است هر گونه حمله واشنگتن به گروههای مقاومت عراقی، نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز اسرائیل جزئیاتی درباره گفت‌وگوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با محمد السودانی نخست وزیر عراق منتشر کرد که روز گذشته صورت گرفته بود.

این روزنامه خبر داد: السودانی نسبت به انجام هر چه بیشتر عملیات پاسخ [به نیروهای مقاومت عراق]، به بلینکن هشدار داده است؛ عملیاتهایی که در پاسخ به حمله به پایگاههای آمریکا انجام می‌شود.

آخرین مورد این حملات، یکم آذر ماه جاری بود که در پی آن، ۹ نفر از نیروهای یکی از گروههای مقاومت در حملات آمریکا به شهادت رسیدند. آمریکاییها ادعا کرده بودند که این افراد، به سمت پایگاهای این کشور حملاتی انجام داده بوند.

این حمله آمریکا واکنش شدید شخصیت‌های عراقی را برانگیخت. در این راستا «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق دو روز بعد از این حمله، ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

الکعبی گفت: پس از جنایت آمریکای اشغالگر و ریختن خون پاک دلیرمردان مقاومت اسلامی عراق که با دست‌پروردگان داعشی آن‌ها مبارزه می‌کردند، اینک اعلان جنگ و اخراج ذلت‌بار آمریکا از عراق بر همگان واجب است.

بنا بر این گزارش، گفت‌وگوی بلینکن و السودانی، «نشانگر نگرانی واشنگتن از بازگشت حملات موشکی و پهپادی به نیروهای خود است که با پایان یافتن آتش‌بس بین حماس و اسرائیل، از سر گرفته خواهد شد».

تایمز همچنین تأکید کرد: گروههای [مقاومت] فعال در عراق، عامل تهدیدی برای حضور آمریکا هستند؛ به نحوری که تعداد نظامیان آمریکا از دو هزار و ۵۰۰ نفر به بیش از سه هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش این روزنامه، السودانی به بلینکن هشدار داده است که «حملات آمریکا به گروهها [ی مقاومت]، نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود».

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در عراق و سوریه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    5 1
    بعدشم بگو که گفته حمله به پایگاه ائتلافحمله به ارتش عراقه
  • ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 3
    عراق نیازمند پدافند هوایی برای شکار هرپرنده هوایی اعم از جنگنده وپهباد است
  • ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 1
    اگر مقاومت عراق به جای حمله به پایگاه‌های آمریکا به اسرائیل این موشک ها را می زد قطعا اسرائیل دست از جنایت بر می داشت . کشاندن پای آمریکا به جنگ غزه خریت و نفاق است. چون آمریکا را به حمایت مستقیم از اسرائیل تحریک می کند.
  • فدائی اسلام و ایران🇮🇷❤ ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 2
    بزنید آمریکای جنایتکار را بیرون کنید. شیطان بزرگ نباید یک لحظه آرامش داشته باشد. امان ندهید. تو خاک عراق چه غلطی میکند؟ اگر ایران ورود نمیکرد عراق تا کنون ۳ پاره شده بود.
  • محمد ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    12 3
    همین بی عرضه ها باعث شدند امریکا ازاون سر دنیا بیاد و در داخل کشورشون میهمانشان را شهید کنند الآن هم همون داستان برای عزیزان مقاومت خودشون تکرار میشه چه هشداری عرضه دارین امریکا رو از کشورتون بیرون کنین که ندارین .
  • ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 6
    هشدار آمریکا به سودانی صدام رو زنده میکنیم خخخخخخخخ
  • محسن ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 4
    مشکل اصلی مقاومت و کشورهای فلسطین ، لبتان عراق ،سوریه و یمن نداشتن پدافند هوایی مطمئن هستش. اونها خیلی راحت هدف قرار میگیرند...
    • Hamid ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      0 1
      صدام پدافند هواییش خیلی قوی بود امریکا یه هفته نابودش کرد بهترین کار همین حملات پراکنده و محدودبهترینه نه باعث جنگ فراگیرمیشه نه میزارن خیال آمریکایی‌ها راحت باشه
  • ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 1
    البته چندان هم نمیشه به سیاست مداران عراق دل بست متاسفانه تجارب خوبی نداریم.باید بیشتر به فکر نفوذ فرهنگی-اجتماعی در عراق باشیم تبلیغات بر علیه ما خیلی زیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس