واردات چای

در اطلاعیه بازرسی ویژه رئیس‌جمهور درباره فساد در صنعت چای، آمده است: در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد؛ دولت هم فساد را کشف و هم مدیران را برکنار کرد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار گزارش فساد در حوزه واردات چای در برخی رسانه‌ها، بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای با اشاره به کشف موضوع به وسیله نهادهای نظارتی درون دولت تأکید کرد: «در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و بر خلاف برخی ادوار گذشته که در درون دولت برای مفسدان حاشیه امن ایجاد و از برخورد با آن‌ها جلوگیری می‌شد.

در این دولت و مشخصاً در پرونده مذکور، دولت هم فساد را کشف کرده و هم دولت مدیران مربوطه را نیز تا بالاترین سطوح برکنار کرده و پرونده انحراف ارزی را برای رسیدگی و صدور حکم در اختیار دستگاه قضائی داده است.‌».

مشروح این اطلاعیه در ادامه می‌آید.

۱. ریشه تخلف و فساد ارزی یک شرکت مطرح در زمینه واردات چای به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد.

۲. در دولت کنونی به دنبال ارسال گزارش به معاون اول رئیس جمهور، دکتر مخبر بلافاصله دستور پیگیری موضوع را صادر کرد.

۳. متعاقب این دستور و بر مبنای رویکرد مبارزه بدون ملاحظه با فساد در دولت مردمی، موضوع در دستور کار نهادهای نظارتی درون دولت قرار گرفت. ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، با همکاری بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی وزارت اطلاعات، ابعاد فساد را شناسایی و پرونده برای برخورد با متخلفان و با اولویت برگشت ارز در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته و دو گزارش نیز در همین رابطه از سوی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست محترم و معاون اول محترم قوه قضائیه منعکس شده است.

۴. روند طی شده در این پرونده نمونه‌ای از عمل به وعده دولت در مبارزه با فساد است. در این دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و بر خلاف برخی ادوار گذشته که در درون دولت برای مفسدان حاشیه امن ایجاد و از برخورد با آن‌ها جلوگیری می‌شد، در این دولت و مشخصاً در پرونده مذکور، دولت هم فساد را کشف کرده و هم دولت مدیران مربوطه را نیز تا بالاترین سطوح برکنار کرده و پرونده انحراف ارزی را برای رسیدگی و صدور حکم در اختیار دستگاه قضائی داده است.

۵. باعنایت به عزم دولت و قوه قضائیه در امر مبارزه با فساد قطعاً پرونده ارسال شده به دستگاه قضائی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفته و با عوامل آن بر اساس قانون برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 0
    اینم گندش دراومد لودادن خدامیدونه چقدرهست بیخودی مملکت داغون شده
    • منتقد گمنام ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      3 0
      چای خارجی مثل لیپتون گس و تلخ است. چای ایرانی معطر و خوش طعم است. مزارع کشت توتون را به چای اختصاص دهید. وزارت کشاورزی به چایکاران نژاد مرغوب چای دهد تا محصول قابل رقابت جهانی باشد. زعفران و چای پشتوانه ثروت ملی هستند. برای حمایت از تولید داخلی محصولات خانگی کره جنوبی ممنوع شد. به چای خارجی ارز اختصاص ندهید ولی ممنوع هم نکنید. هر کس مایل بود با ارز خودش هر مقدار مایل بود وارد کند. غیر چای سیاه چای های دیگری هستند که جنبه درمانی دارند.
  • ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    4 0
    اینم گندش دراومد لودادن خدامیدونه چقدرهست بیخودی مملکت داغون شده
  • ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    11 3
    ما هم باور کردیم.
    • محمدایوب ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      4 9
      کافرهمه را به کیش خود پندارد
  • ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 1
    ببینیم ان شاءالله اتفاقی خواهد افتاد و یا در ادامه غارتها را خواهیم دید. امیدواریم که حداقل در این مورد خاص شیطان ناامید شود الهی آمین
  • ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 2
    ملت عادت کردن انجام بدبد نترسید
  • ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    12 7
    در عوض امنیت دارریم
    • محمدایوب ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      3 6
      19/42 تیکه می پرونی حیف آن جوانانی که جان خود را برای ایجاد امنیت امثال تو دادند ومی دهند چنانچه آنها نبودند این دزدان پول را بردند گرگهای داعشی صهیونیستی تو را مانند گوسفند سرمی بریدند و. زن وخواهر ومادرت را به اسارت وتقدیم شهوت پرستان می کردند
  • اا ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    8 4
    خدایی کلی زور زدیم 6 ملیارد از کره جنوبی اومد قطر حالا همین 1 ملیارد واسه چای؟ واقعا؟
  • ارش ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    13 3
    تک خوری کردی و پورسانت رو ندادی حالا که پورسانت نمی‌دی و گردن کلفتی می‌کنی به همه میگیم چه غلطی میکردی
  • ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    8 0
    ابرو ریزی و رسوایی دیکر
  • محمدایوب ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 0
    دزدان محترم ودارای ابرو هستند فساد محرز شده مدیران فاسد برکنار شدند اما محترمند خانواده محترم آنان که از راه دزدی در رفاه بودند نباید نام آنها فاش شود خدایی نکرده شناخته شوند دزدان محترم آسوده خاطر باشید چنانچه دزدیتان لو رود نامتان محفوظ وپنهان تا در آینده بتوانید با تمام توان به شغل شریفتان ادامه دهید
  • ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 0
    وقتی از چای سوء استفاده میلیارد دلاری میشه ببین در باقی موارد چه خبره .... یعنی میخورناااااا
  • ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 0
    مگه چای ایرانی نداریم برای واردات چای ارز تخصیص میدن.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آخرش یه تعهد کتبی ازشون میگیرن که از این به بعد بچه های بهتری باشن و کمتر دزدی کنن و تمام. همونطور که تقریبا تمام فاسد ها و دزدها تا الان آزاد شدن.
  • حسن + يك ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ببين عمو جون الان موارد مالي در دولت بايد اينقدر شفاف باشه تا ديگه اصلا امكان بوجود آمدن چنين فسادي وجود نداشته باشه نه اينكه بعد از هپيلللي هپيو شدن 3 ميليارد دلار تازه بفهمن !!!! واقعا بازرسي قوه مجريه و سازمان بارزسي خيلي قدرتمند هستند !!!!!!!! بعد از از بين رفتن 3 ميليارد دلار تازه فهميدن!!!!! تو كشور هاي ديگه تا هزار دلار جابجا ميشه سيستم هاي نظارتي متوجه ميشن اينجا 3 ميليادر دلار از بين رفته كسي متوجه نشده اونهم يكنفر به اقاي مخبر گزارش داده اگه طرف گزارش نميداد چي ميشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس