کد خبر 1551581
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

به گزارش مشرق، سرباز روح‌الله رضوی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود با انتشار ویدئویی نوشت:

این فیلم یکی از اسرای اسرائیلی در غزه است که همسر و فرزندانش خلال بمباران‌های روزهای اخیر کشته شده‌اند و حالا با خطاب قرار دادن نتانیاهو التماس می‌کند که کاری کند تا جنازه‌های خانواده‌اش به اسراییل برگردند. فیلمی که حتی برای ما هم تکان‌دهند است چه رسد برای خود اسرائیلی‌ها. حماس می‌گوید که اسرائیل از تبادل جنازه‌های ایشان سر باز زده.

ویدیوی فوق بنظرم تا کنون موثرترین ویدیوی منتشره از اسرای اسرائیلی است و انتشارش توسط مقاومت در ساعات پایانی آتش بس موقتی که چند روز هم کش پیدا کرد پر از معنی است.

حماس در حال اعمال بیشترین فشار روانی بر جامعه اسرائیلی است تا بدین ترتیب جنگ آغاز نشود. بر کسی هم دلیل این امر پوشیده نیست چه آنکه کفه ترازوی جنگ تاکنون به نفع مقاومت بوده و اسرائیل چیز چندانی عایدش نشده. همین کاسب نبودن اسرائیل احتمال شروع مجدد جنگ را بالا می‌برد.

تنها دستاورد اسرائیل تا کنون برجای گذاشتن بیست‌هزار کشته از مردم فلسطین است اما این حجم از کشته در معرکه‌ای چون غزه نمی‌تواند برای آینده اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند و اسرائیل هم خوب این را می‌داند که نمی‌تواند حیثیت برباد رفته و امنیت دریده‌شده‌ی خویش را با از کشته پشته ساختن احیا کند.

اگر شرایط داخلی یعنی افکار عمومی اسرائیل و شرایط خارجی یعنی ضمانت همراهی آمریکا در کار باشد، باور دارم که اسرائیل بزودی جنگ را از سر خواهد گرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • آرش ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    2 3
    بازم یک تحلیل نادرست .چون جنگ شروع شد
  • ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    3 4
    کفه ترازوی جنگ تاکنون به نفع مقاومت بوده و اسرائیل چیز چندانی عایدش نشده !!!!!! این جمله رو فقط کسی میزنه که شیشه کشیده باشه . یا کور باشه . یا خودشو به نفهمی زده باشه . اسراییل برای اولین بار تا مرکز غزه رفته . وارد بیمارستان ها شده . تونل ها رو با اب مسدود کرده . ده ها تن فرمانده هان بالا رده ترور و کشته شدن ....20 هزار نفر کشته شدن !!!!!! چی میگییییی؟
  • محمد ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 1
    بیست هزار شهید و زخمی ،یا خدا.چقدر راحت داریم از این تعداد صحبت میکنیم.
  • ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    3 3
    ازادشون کنید اتش بس یشه
    • ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 1
      تو خفه چون به تو مربوط نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس