کد خبر 1551182
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

به گزارش مشرق، داود مهدوی زادگان مطلبی را در کانال خود در ایتا منتشر کرد و نوشت:

" به طور فشرده از باب یادآوری عرض می‌کنم نظام اخلاقی دنیای سنت و اخلاق دینی نه تنها نتوانستند با "انسانِ مدرن" و "جامعه‌ی جدید" سر سازگاری پیدا کنند، بلکه با اخلاق مدرن و انسان مدرن سر ستیز را هم باز کردند".

چند شب پیش، متن بالا را از یکی از مدرن خواهان متصلب که دستی در قلم دارد در شبکه اجتماعی خواندم. او در این جمله به اصطلاح فشرده هر آنچه که بزعم وی سنتی است اعم از دین و اخلاق دینی و گفتمان دینی را به ناسازگاری و ستیزه خویی با اخلاق مدرن و انسان مدرن متهم کرده است.

این سخن نمونه ای از صدها و هزاران متن مدرن جویان متصلبی است که علیه اندیشه و اخلاق و آیین و گفتمان دینی وارونه گویی و نفرت پراکنی می کنند.

نویسنده غربگرای متصلب در حالی این جملات را بیان می‌کند که مسلمانان مظلوم غزه با هزاران تن بمب صهیونیست های غاصب به خاک و خون کشیده شدند و بیش از بیست هزار نفر اعم از زن و مرد و کودک به شهادت رسیدند و شهرشان ویران شد و هزاران نفر آواره کوی و برزن های بی آب و برق شدند و اغلب بیمارستان هایشان از کار افتاده است.

و در این جنایت بزرگ جنگی اغلب دولت های مدرن به سرکردگی آمریکا، ابر دولت مدرن، نقش مستقیم یا حمایتی داشتند.

بسیار تعجب آور و اسفبار است که اینگونه نویسندگان متصلب حتی در چنین شرایطی که غرب مدرن اینچنین خشونت بار و دهشتناک بر مسلمانان هجوم آورده است، همچنان بر این باورند که اخلاق دینی و آیین مسلمانی سر نا سازگاری و ستیز با انسان و اخلاق مدرن را دارد!

چرا این دسته از غربگرایان متصلب خود را به خواب زده اند و بی رحمانه و سنگدلانه از کنار واقعیت های فاجعه باری که دنیای مدرن علیه جهان اسلام پدید آورده است عبور می کنند و شعار کنش انتقادی آنان فعال نمی شود؟! آیا بیدار کردن این جماعتی که خود را به خواب زده ممکن است؟ اصلاً آیا گفتگو با آنان فایده ای دارد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ج د ا ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    9 0
    متصلب یعنی چی ؟؟؟
    • حسين ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      1 0
      خطاب به دوست گرامى ج د ا ١٢:٢٨ ، متصلب يعنى سخت،محكم،خشك مغز،متضادش ميشه نوگرا،و يا متجدد.
  • ج د ا ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 1
    اینهمه حرف گفتی ولی اصل مطلب را نگفتی؟ ما نفهمیدیم اون چی گفته و تو چی میگی؟ اول از همه بگو متصلب یعنی چی؟ دوم بگو چرا کلمات قلمبه سلمبه بکار میبری که حتی فارسی هم نیستند...
    • ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 1
      این مطلب برای با سوادها نوشته شده، شما برو شرق رو بخون که دوتا کوچه پایین تر سر نبشه، باریکلا!!
  • ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 1
    دلیل اصلی انقلاب ما این بود که جامعه شبه مدرن ایران تحت تاثیر فرهنگ غربی مسخ شده بود و جمهوری اسلامی ایران کار بسیار سختی داشته که ابتدا باید آوار برداری می‌کرد تا ساختمانی در جای آن بسازد همزمان جبهه ی غرب گرا بیکار ننشسته و مرتب حتی در امر آوار برداری هم اخلال میکردند چه رسد به امر ساخت ! در تمام این احوال ابزار سخت و نرم غرب هم کمک حال آنان بوده است
  • ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    سپرسازی محکومه
  • ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    منظور لین نویسنده جنگ غزه نبوده است
  • ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 4
    چطور رفتار زشت طالبان با مردمشو محکوم نمیکنید
  • ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 1
    مگه نه اینکه دین برا هدایت انسان و نهایتا ارامش روحی و مادی اماده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس