وعده ترامپ برای حذف «اوباما کِر» در صورت پیروزی در انتخابات

رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به تلاش‌هایش برای حذف طرح درمانی موسوم به «اوباما کِر» ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» ضمن اشاره به ناکامی در اجرای طرح بیمه درمانی خودش موسوم به «ترامپ کِر» در دوران اول ریاست جمهوری‌اش بار دیگر عنوان کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، مبارزه جنجالی بر سر قانون «مراقبت مقرون به صرفه» (قانون اوباما کِر) را از سر خواهد گرفت.

به گزارش «آسوشیتدپرس» ترامپ عنوان کرده است که در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «به طور جدی به دنبال گزینه‌های جایگزین با طرح بیمه درمانی موسوم به اوباماکر» خواهد بود.

اظهارات ترامپ مورد انتقاد کمپین انتخاباتی «جوبایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا قرار گرفته است. در این کمپین، اظهارات ترامپ برای حذف طرح بیمه درمانی اوباماکر، یکی از دیگر پیشنهادات «افراطی» وی به عنوان نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه معرفی و از اظهارات وی برای تبلیغات جدید ضد ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز در آمریکا استفاده شد.

«مایکل تیلر» مدیر ارتباطات کارزار انتخاباتی بایدن در این رابطه عنوان کرد: دونالد ترامپ در حال مبارزه تهدیدآمیز دیگری جهت حذف مراقبت‌های بهداشتی برای میلیون‌ها آمریکایی است. از این جهت ما از تمامی ابزارهای خود استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که مردم آمریکا می دانند زندگی آنها به معنای واقعی تحت تاثیر روی کار آمدن ترامپ در خطر قرار می‌گیرد.

اقدامات تیم انتخاباتی بایدن، مدت‌هاست با این فرض که ترامپ نامزد قطعی و نهایی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود، پیش می‌رود. این پیش فرض تحت تاثیر نتایج حاصل از نظرسنجی‌ها و پیشتازی ترامپ در بین دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه است.

در این راستا، تلاش کمپین انتخاباتی بایدن در هفته‌های اخیر بر این بوده است تا جای ممکن ترامپ را به عنوان تهدیدی برای دموکراسی آمریکا معرفی کند و از این رو بایدن به ترسیم چشم‌اندازی فاجعه‌باری تحت تاثیر رهبری ترامپ پرداخته است.

در این میان موضوعات مرتبط با طرح مراقبت‌های بهداشتی برای دموکرات‌ها نسبت به جمهوری‌خواهان که در سال‌های اخیر عمدتا برای لغو قانون مراقبت مقرون به صرفه تلاش‌های زیادی کرده‌اند، می‌تواند موضوع بسیار خوبی در پیشبرد تبلیغات انتخاباتی این حزب باشد.

تاکید کمپین انتخاباتی بایدن بر مواضع ترامپ در زمینه طرح مراقبت‌های بهداشتی در حالی مطرح می‌شود که وی هرگز به اندازه دستور کار تهاجمی‌اش در زمینه سرکوب مهاجرت و اخراج گسترده مهاجران، به این مقوله مراقبت‌های بهداشتی توجهی نداشته است.

اکنون ترامپ با هدف قرار دادن طرح مراقبت‌های بهداشتی موسوم به اوباماکر هزینه‌های مربوط به آن را غیرقابل کنترل خوانده و عنوان کرده است که به طور جدی به دنبال پیدا کردن گزینه‌های جایگزین دیگری با این طرح است و هرگز در برابر این موضوع تسلیم نمی‌شود.

پیشتر اقدامات ترامپ جهت لغو قانون مراقبت‌های بهداشتی اوباماکر در سال ۲۰۱۷ از سوی سناتور «جان مک کین» متوقف شد. انتقادات ترامپ از این طرح در حالی صورت می گیرد که طبق نظرسنجی انجام گرفته شده در ماه می سال ۲۰۲۳ از هر ۱۰ آمریکایی ۶ نفرشان عنوان کرده‌اند که نظر مساعدی به این طرح داشته و موافق آن هستند.

جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده توسط ان‌بی‌سی نیوز هم عنوان کرده است که ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که دموکرات‌ها نسبت به جمهوری خواهان در زمینه مراقبت‌های بهداشتی بهتر عمل می‌کنند. این رقم برای جمهوری خواهان حدود ۱۸ درصد عنوان شده است و یک سوم دیگر هم عملکرد هیچ یک از این دو حزب را در این زمینه قبول ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس