به گزارش مشرق، پستوی فرهنگ و سیاست، در کانال ایتای خود نوشت:

بر کسی پوشیده نیست که رقابت و نزاع بر سر قدرت در اسرائیل، فضای درونیِ این رژیم اشغالگر را به صحنه ی جنگی داخلی مبدل نموده و فرسایش حاصل از برگزاری انتخاباتهای مکرر برای تشکیل دولت، دسیسه های برتری جویانه و توطئه احزاب علیه یکدیگر، دستیابی به ثبات را در اداره امور برای صهیونیستها غیر ممکن ساخته است.

در چنین شرایطی، بزنگاهی مانند طوفان الأقصی نه تنها نتوانسته اصحابِ قدرت را در اسرائیل برای مقابله با مقاومت فلسطین با هم متحد سازد بلکه به فرصتی برای تهییج داعیه دارانِ مناصب علیه یکدیگر تبدیل گشته و زخم خوردگان از مسئولین فعلی دولت صهیونیستی را به بهره داری از شرایط به وجود آمده برای گرفتن انتقام و پیشی گرفتن در فضای رقابت سیاسی تجهیز نموده است.

نتانیاهو که علیرغم گزافه گوییها درباره نابودی کامل حماس، اکنون به آتش بس موقت تن داده، پس از این توافق خفت بار از سویی تحت فشار شدید رسانه ای در ازای آزادی اسرای فلسطینی قرار گرفته و از سوی دیگر در گردباد اعتراضات مردم خشمگین خود که همچنان منتظر آزادی اعضای به اسارت رفته خانواده هایشان هستند گرفتار آمده است.

ایالات متحده نیز بحرانی ترین شرایط خود را در سالهای اخیر به لحاظ چالش به وجود آمده در سیاست خارجی اش تجربه می کند که در اوضاع داخلی آن نیز بی تأثیر نبوده است.

نگرانیِ مقامات امریکایی از اوضاع پیش رو در خاورمیانه سطح وسیعی از جلسات و گفتگوهای میان صاحب منصبان امریکایی و مقامات کاخ سفید را در خود محدود و محصور نموده و علیرغم اینکه سیاستشان بر این است که مانع از تخریب چهره اسرائیل توسط دولت در فضای بیرونی ایالات متحده شوند ناچارند در پاسخ به موجی که در اعتراض به کشتار غیرنظامیان فلسطینی شکل گرفته، صهیونیستها را به تعدیل در سیاستهای خشن خود و ممانعت از زیاده روی در قتل مردم غزه وادارند که البته با توجه به تمردهای اخیر نتانیاهو کار آسانی نیست.

امروز مقاومت بی بدیل مردم فلسطین به ویژه پایداریِ مثال زدنی اهالی غزه، کلاف سیاستهای دنیای غرب و صهیونیسم را آنچنان به هم پیچیده که هر چه تقلا می کنند گره های کور آن بیشتر می شود و بر استیصال دلتمردانشان می افزاید و این یعنی نحوستِ نفرین دهه هشتم، اینبار علاوه بر اسرائیل دامن هم پیمانان و حامیانش را نیز گرفته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 1
    مرگ بر شیطان اکبر و رژیم موقت کودک کش صهیونی
  • ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 0
    حامیان وخدمتکاران به اسراعیل باید منتظر اثار دفاع از ظالم باشند که کم کمدامن انها راخواهد گرفت ومردم درانتخابات ازانها روی گردان خواهند شد اگردرترکیه انتخابات تکرار شود جایگاه اردوغان کجاست انگلیس والمان وسرمایههای اسراعیل درایران چطور مراکز ضدایرانی کهازاسراعیل پول میگرفتند امروز به چه روزی گرفتار شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس