کد خبر 1550624
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کار بر روی تمدید آتش بسِ غزه در بارسلون

تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاشهای قطر، مصر، اردن، آمریکا، اتحادیه اروپا و اسپانیا برای تمدید توافق آتش بس در نشست مجمع منطقه‌ای مدیترانه‌ای در بارسلون خبر داد.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان که در نشست مجمع منطقه‌ای مدیترانه‌ای در بارسلون حضور دارد امروز دوشنبه از کار بر روی تمدید آتش بس در غزه در حاشیه این نشست خبر داد.

براساس گزارش رویترز، المالکی گفت: قطر، مصر، آمریکا، اتحادیه اروپا و اسپانیا در حال کار بر روی تمدید آتش بس موقت بین اسرائیل و حماس در غزه هستند.

وی با بیان اینکه خواستار تداوم آتش بس برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان هستیم افزود: توافق کنونی می‌تواند برای یک، دو و یا سه روز دیکر تمدید شود اما هیچ کس نمی‌داند برای چه مدت دوام خواهد داشت.

وی در نشست خبری مشترک خود با «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا در حاشیه این نشست صحبت می‌کرد.

توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل طبق ترتیبات کنونی فردا به پایان خواهد رسید. با این حال هم رژیم صهیونیستی و هم حماس در تلاش برای آزادی اسرای خود به تمدید آتش بس چراع سبز نشان داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که بعد از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نگاه مثبتی به تمدید آتش بس بعد از پایان آتش بس بشردوستانه ۴ روزه فعلی دارد؛ به شرطی که روزانه بیش از ۱۰ نفر از زندانیان اسرائیلی نزد حماس آزاد شوند.

پیش از این جنبش حماس نیز یک شنبه شب تأکید کرد که در راستای تمدید آتش‌بس تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی بیشتری آزاد شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس