کد خبر 1550180
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
پرسپولیس و سپاهان چقدر شانس صعود دارند/اختیارشان دست خودشان نیست!

دو نماینده باقی مانده فوتبال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای صعود به مرحله بعد باید دو دیدار باقی مانده‌شان را با پیروزی پشت سر بگذارند و یک لغزش کار را سخت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا فردا دوشنبه ۶ آذر باید در ورزشگاه مرسول پارک شهر ریاض رو در روی النصر قرار گیرد. شاگردان یحیی گل محمدی با دو برد، یک تساوی و یک شکست و تفاضل مثبت یک با ۷ امتیاز در رده دوم جدول گروه E جای گرفته اند.

در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا تمام تیم‌های دوم مرحله‌های گروهی مستقیماً راهی دور حذفی نخواهند شد و سه تیم برتر ۵ گروه، همراه با تیم‌های صدرنشین جواز حضور در مرحله حذفی را به دست خواهند آورد.

در حال حاضر تیم‌های نوبهار، سپاهان، نسف قارشی، پرسپولیس و پاختاکور تیم‌های دوم مرحله‌های A تا E منطقه غرب آسیا را تشکیل می‌دهند. نوبهار ازبکستان ۱۰ امتیازی است و در صدر تیم‌های دوم قرار دارد، تیم‌های سپاهان، نسف قارشی و پرسپولیس هر سه ۷ امتیازی هستند و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفته اند. تفاضل گل پرسپولیس مثبت یک و تفاضل نسف قارشی مثبت دو است.

کار سخت پرسپولیس مقابل النصر

پرسپولیس مسلماً مقابل النصر کار راحتی نخواهد داشت اما نسف قارشی فردا به مصاف تیم الفیصلی اردن که در انتهای جدول گروه B قرار دارد، می‌رود و بعید است که در خانه و مقابل هواداران خود نتواند نماینده اردن را شکست دهد. با توجه به اینکه فاصله الشارجه امارات به عنوان صدرنشین گروه B و نسف قارشی به عنوان تیم دوم همین گروه تنها یک امتیاز است، شاگردان «روزیکول بردیو» نیم نگاهی هم به لغزش الشارجه مقابل السد دارند تا خود را به صدرجدول این گروه برسانند.

پرسپولیس و سپاهان چقدر شانس صعود دارند/اختیارشان دست خودشان نیست!

یکی دیگر از رقیبان پرسپولیس برای رسیدن به مرحله حذفی تیم سپاهان است. شاگردان ژوزه مورایس با پیروزی تاریخی ۹ بر صفر مقابل آلمالیق ازبکستان، تفاضل مثبت ۸ را در جدول بهترین تیم‌های دوم مرحله‌های گروهی دارند. سپاهان هم همانند پرسپولیس فردا شب دیدار راحتی ندارد و زردپوشان باید به مصاف تیم نیروی هوایی عراق بروند. هر دو تیم سپاهان و نیروی هوایی ۷ امتیازی هستند و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم جدول گروه C جای گرفته اند.

بیشتر بخوانید:

اعلام برنامه پرسپولیس برای بازی با النصر

شاگردان مورایس به دنبال خلق یک پیروزی دیگر در آسیا

سپاهان بر خلاف پرسپولیس در این دیدار میزبان است و آنها در ورزشگاه آزادی به مصاف نیروی هوایی می‌روند. همچنین شاگردان مورایس این شانس را دارند تا در صورت اینکه الاتحاد در دیدار برابر آلمالیق امتیاز از دست دهد، با پیروزی برابر نیروی هوایی به صدر جدول این گروه صعود کنند.

نوبهار ازبکستان هم که به نسب سایر تیم‌ها وضعیت بهتری دارد، روز سه شنبه ۷ آذر و در دیداری فوق العاده حساس باید در خانه به مصاف الهلال عربستان برود. هر دو تیم ۱۰ امتیازی هستند و نوبهار با پیروزی در این بازی ضمن اینکه می‌تواند شگفتی ساز شود، الهلال را به جدول برترین تیم‌های دوم مرحله‌های گروهی بفرستد و در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این تیم همراه با پرسپولیس، سپاهان و نسف قارشی برای صعود به مرحله حذفی رقابت داشته باشد.

پرسپولیس و سپاهان چقدر شانس صعود دارند/اختیارشان دست خودشان نیست!

صادقی، عالیشاه و بیرانوند بهترین‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان

پرسپولیس برای صعود به مرحله حذفی چیزی برای از دست دادن ندارد و در هر دو بازی باید برای پیروزی به میدان برود. در صورت از دست دادن امتیاز پرسپولیسی‌ها باید چشم به نتیجه دیگر حریفان خود در جدول تیم‌های دوم لیگ قهرمانان آسیا بدوزند تا تکلیف آنها برای ادامه مسابقات آسیایی معلوم شود.

طبق اعلام سایت‌های آماری، پرسپولیس در این فصل از آسیا تاکنون نمره ۹۴/‌۶‬ را به دست آورده است و سعید صادقی، امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند به ترتیب با ۶۰/‌۷، ‬ ۵۰/‌۷‬ و ۴۵/‌۷‬ امتیاز بهترین آمار را نسبت به سایر هم تیمی‌های خود داشته اند.

سپاهان و پرسپولیس در مکان های دوم و چهارم این جدول قرار گرفته اند.

دیدار راحت پرسپولیس در هفته پایانی مقابل سایر رقبا

در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا، نوبهار ازبکستان با مومبای سیتی هند بازی دارد که برای نماینده هند این دیدار کاملاً تشریفاتی خواهد بود و در صورت عدم نتیجه گیری در بازی سه شنبه ۷ آذر، این دیدار می‌تواند برای نماینده ازبکستان سرنوشت ساز باشد اما بعید است که آنها برای پیروزی در این بازی به دردسر بخورند.

سپاهان در هفته آخر مرحله گروهی مصاف بسیار حساس و سختی را در جده و مقابل الاتحاد عربستان خواهد داشت و با توجه به حواشی بازی رفت این دو تیم که با رأی AFC با پیروزی نماینده عربستان همراه بود، این بازی می‌تواند حکم انتقام گیری هم برای شاگردان مورایس داشته باشد.

پرسپولیس و سپاهان چقدر شانس صعود دارند/اختیارشان دست خودشان نیست!

نسف قارشی هم در بازی آخر خود باید در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف السد قطر برود. نماینده ازبکستان هم در این بازی خارج از خانه کار راحتی نخواهد داشت تا پیش از برگزاری دیدارهای هفته پنجم هر دو تیم نسف قارشی و السد شانس صعود به مرحله حذفی را دارند و باید دید سرنوشت دیدارهای آنها چه خواهد شد تا میزان حساسیت این بازی در هفته پایانی مشخص شود.

پرسپویس هم در بازی آخر خود در ورزشگاه آزادی و در مقابل هواداران خود با الدحیل قطر بازی دارد و با توجه به حذف این تیم قطری، پرسپولیسی‌ها کار به مراتب راحت تری را در مقابل سایر رقبای خود خواهند داشت و می‌توانند با کسب یک پیروزی خانگی در مقابل هواداران خود جشن صعود به مرحله حذفی را بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس