به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا مطلبی با عنوان بازگشت به سنت «روایت‌خوانی» منتشر کرد و نوشت:

قبلاً در سنت حوزه مرسوم بود که طلبه‌ها یک ساعاتی روایت‌خوانی داشتند، استادی می‌آمد روایات را می‌خواند، ترجمه می‌کرد بعضاً تجزیه و ترکیب می‌کرد و خیلی تأثیرگذار بود و این رویه باید دامنه‌دار و مستمر باشد و طلبه‌ها باید محفل‌های روایت‌خوانی داشته باشند و انس دائمی با روایات و جوامع روایی لازم است.

مرحوم علامه مصباح می‌فرمود برخی از اساتید اخلاق گذشته کارشان فقط خواندن روایت و ترجمه آن بود و با صوتی حزین و دلنشین آن روایات را می‌خواندند و برای انتقال معانی به مخاطبان «فقط» ترجمه روایت را بیان می‌کردند.

ایشان می‌فرمود آنها گویا روایات در جانشان نفوذ کرده بود و این آموزه‌ها جزء جانشان شده بود و می‌خواندند و ترجمه می‌کردند و اشک می‌ریختند و حال خوشی هم در مردم ایجاد می‌کردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • م.اکبری ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 3
    سلام خدارحمت کند آقای مصباح و مصباح ها را که چنین تذکراتی را می دادند. کلام معصوم احیا کننده ی قلوب وحیات بخش نفوس است‌. ای‌کاش درمساجد هم چنین سنتی رواج پیدا کند. وعلماء محترم ازچنین سنتی تاسی بفرمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس