قیمت محصولات ایرانخودرو امروز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲

یعقوب رضازاده استراتژی شرکت ایران خودرو مبنی بر استفاده از قطعات با کیفیت و قیمت رقابتی و تعامل با سازندگان داخلی برای تامین به موقع قطعات را امری مبارک عنوان کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای برخی قطعه سازان مبنی بر افزایش واردات قطعات توسط خودروسازان اظهار داشت: اگر قطعه سازان در فرآیند تولید قطعات ملزم به رعایت دو اصل مهم یعنی کیفیت و قیمت رقابتی باشند قطعا خودروسازان نیز با توجه به محدودیت های ارزی که با آن مواجه هستند به تامین قطعات از منابع داخلی ترغیب خواهند شد.

یعقوب رضازاده استراتژی شرکت ایران خودرو مبنی بر استفاده از قطعات با کیفیت و قیمت رقابتی و تعامل با سازندگان داخلی برای تامین به موقع قطعات را امری مبارک عنوان و بیان کرد: اتخاذ چنین راهبردی در گروه صنعتی ایران خودرو قطعه سازان داخلی را به عمق ساخت داخل امیدوار کرده و با فرصتی که این شرکت خودروساز در اختیار تامین کنندگان داخلی قرار می دهد، ضمن رشد خودکفایی در صنعت خودرو شاهد کاهش ارزبری و رشد اشتغال در کشور خواهیم بود.

وی در خصوص ادعای برخی قطعه سازان مبنی بر افزایش واردات قطعات توسط خودروسازان در حالی که طبق اطلاعات موجود کمتر از ۲۵ درصد از قطعات مورد نیاز ساخت خودرو در کشور، وارداتی است، اظهار داشت: اگر قطعه سازان در فرآیند تولید قطعات ملزم به رعایت دو اصل مهم یعنی کیفیت و قیمت رقابتی باشند قطعا خودروسازان نیز با توجه به محدودیت های ارزی که که با آن مواجه هستند به تامین قطعات از منابع داخلی ترغیب خواهند شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با توجه به الویت تامین قطعات از منابع داخلی در ایران خودرو حتی با قیمت 30 درصد بالاتر از منابع خارجی اذعان داشت: اگر ساخت قطعات در داخل نسبت به قطعات وارداتی برای خودروساز گران تمام می شود، دولت باید ابزار مناسبی را برای کاهش قیمت تمام شده قطعات در اختیار قطعه سازان قرار دهد که البته این ابزار نیازمند تصویب قوانین حمایتی از سوی مجلس است.

رضازاده در پایان یادآور شد: از آنجا که ابزار اجرای قوانین در اختیار دولت است و فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی اعم از وزارت صمت، بانک مرکزی و ... زیر نظر دولت انجام می شود، دولت می تواند از طریق طرح و لوایح پیشنهادی به مجلس در راستای حمایت از قطعه سازان و خودروسازان داخلی گام بردارد و مجلس نیز آمادگی کامل در این زمینه را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس