اسلامی: عملیات خاکبرداری رآکتور نیروگاه کارون آغاز می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روزهای آینده عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی رآکتور نیروگاه کارون را انجام خواهیم داد و به زودی اولین بتن آن را خواهیم ریخت.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: مبنای فعالیت‌های آژانس در خصوص ایران، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و ما هم بر اساس قانون اقدام راهبردی غنی سازی را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات ایران در چهارچوب پادمان انجام می شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بر آن نظارت دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص آخرین روند تکمیل ساخت نیروگاه کارون گفت: در روزهای آینده عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی رآکتور این نیروگاه را انجام خواهیم داد و به زودی اولین بتن آن را خواهیم ریخت.

اسلامی ابراز امیدواری کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تکرار سیاسی‌کاری بپرهیزد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به کشور تائید شده است.

وی درباره علت مخالفت با حضور برخی از این بازرسان در ایران نیز توضیح داد: اول اینکه برخی از آنها سال‌هاست به ایران نیامده اند و نکته دوم اینکه به موجب ماده ۹ اساسنامه، ما این حق قانونی را در پذیرش یا عدم پذیرش بازرسانی که معرفی می شوند، داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران تصریح کرد: گزارش آژانس دو پایه دارد که یکی از آنها بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ یا همان برجام است که بر این اساس باتوجه به اینکه طرف‌هایی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند طرف های دیگر می توانند بازگشت از تعهدات داشته باشند و علاوه بر آن قانون اقدام راهبردی مجلس را داریم، نکته دوم بخش پادمانی منع گسترش است که آن هم بر اساس قوانین مشخص آژانس پیش می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    از کدام برجام سخن میگویید جناب اسلامی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس