کد خبر 1548965
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
وزیر ورزش پیش از دیدار با رهبر انقلاب: ۱۸۰ قهرمان ورزشی استخدام شدند

کیومرث هاشمی وزیر ورزش،‌ گفت: نسبت به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب اقدامات بسیار خوبی انجام شده و حدود ۱۸۰ قهرمان ورزشی ما به استخدام دستگاه‌های ورزشی درآمده‌اند.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (چهارشنبه، اول آذرماه) پیش از آغاز دیدار قهرمانان ورزشی بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی با رهبر انقلاب در گفت‌وگوی تلویزیونی، گفت: امروز روز خوب و روز شادی برای جامعه ورزشی است که خدمت مقام معظم رهبری رسیدند. این فرصتی است تا از بیانات و رهنمودهای ایشان استفاده کنند و آن را چراغ راه خود بدانند.

وی افزود: جمعی که امروز خدمت رهبر انقلاب حضور پیدا کردند، مدال آوران و قهرمانان هستند که طی یک سال گذشته توانستند در ۳۶ رشته ورزشی بیش از ۵۰۰ مدال را کسب کنند مخصوصاً مدال آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو که اخیرا موفقیت آفرینی کردند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزشکاران، سرمایه‌های جامعه ورزش ما هستند و وظیفه داریم در حوزه قهرمانی خدمات ویژه به این عزیزان بدهیم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند ورزش قهرمانی قله است، زحمت کشیده می‌شود و ورزشکار ما به قله می‌رسد. اما، حفظ آن کار سختی است که بایستی به آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما برای حفظ آن‌ها باید به رفاه، معیشت و اشتغال توجه داشته باشیم، در این راستا، نسبت به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب ما که اقدامات بسیار خوبی انجام شده و حدود ۱۸۰ قهرمان ورزشی ما به استخدام دستگاه‌های ورزشی درآمده‌اند.

هاشمی با اشاره به لایحه دولت در حمایت از ورزشکاران که به مجلس ارائه شده، عنوان کرد: لایحه‌ای که در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، دامنه شمول این قهرمانان گسترده‌تر می‌شود به طوری که ورزشکاران پارالمپیک ما علاوه بر اینکه خانواده و فرزندان آنها به استخدام در می‌آیند خود آن‌ها نیز می‌توانند استخدام شوند، این خواسته آن‌ها در دیدار قبلی با مقام معظم رهبری بود و امیدواریم هرچه سریعتر مجلس این موضوع را تصویب کند.

وی افزود: موضوع بعدی مسکن است که ما در این حوزه طرحی را با کمک نهاد ریاست جمهوری و موافقت آقای رئیس جمهور داریم که به آن‌ها زمین بدهیم و وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن را انجام دهد. انشالله به موقع در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان، گفت: موضوع بعدی تحصیل قهرمانان است که باید توجه ویژه‌ای انجام شود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: عمدتاً حفظ قهرمانان جزو رسالت‌های و وظایف وزارت ورزش و جوانان است که ما همه تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا افتخار آفرینان و عزیزان ما همچنان بتوانند درخشش داشته باشند و پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورند و سرود ملی در اقصی نقاط جهان نواخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس