تل‌آویو: الان زمان آتش‌بس در غزه نیست

ایریت بن-ابا سفیر رژیم صهیونیستی در چین، در واکنش به سفر مقام‌های کشورهای عربی و اسلامی به پکن، مخالفت این رژیم با آتش بس جنگ علیه غزه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال سفر مقام‌های ارشد کشورهای عربی و اسلامی به پکن با موضوع جنگ غزه، سفیر رژیم صهیونیستی در چین اعلام کرد که اکنون زمان آتش‌بس جنگ نیست.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز دوشنبه (امروز) خبر داد که سفیر این رژیم در چین به سفر مشترک جمعی از وزرای خارجه کشورهای عربی-اسلامی به پکن واکنش نشان داده است.

وزرای خارجه عربستان سعودی، مصر، اردن، اندونزی، تشکیلات خودگردان فلسطین، نماینده سازمان همکاری اسلامی و تعداد دیگری از کشورهای عربی-اسلامی برای رایزنی به منظور پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به پکن سفر کرده‌اند.

مقام‌های ارشد این هیات اعزامی به پکن روز دوشنبه خواستار «آتش‌بس فوری» جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند تا امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان فراهم گردد.

قرار است نمایندگان ارشد کشورهای اسلامی و عربی بعد از پایان سفر به چین و دیدارها با مقام‌های این کشور، با مسئولان چهار کشور دیگر دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل دیدار و درباره جنگ غزه رایزنی کنند.

فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی درباره دستورکار این هیات در پکن گفت: «ما اینجا هستیم تا این سیگنال روشن را ارسال کنیم: آن این است که ما باید فورا تجهیزات و کمک‌های امدادی به غزه برسانیم».

ایریت بن-ابا سفیر رژیم صهیونیستی در چین با اشاره به سفر این هیات عالی رتبه کشورهای عربی و اسلامی به پکن در جمع خبرنگاران علیه هرگونه آتش بس جنگ علیه غزه تاکید کرد.

این دیپلمات اسرائیلی گفت که او امیدوار است «هیچ بیانیه و اظهاراتی از این سفر درباره آتش بس وجود نداشته باشد، اکنون موقع (آتش بس) نیست».

به گفته سفیر تل آویو در پکن، رژیم صهیونیستی امیدوار است که هیات اعزامی از کشورهای عربی و اسلامی درباره گروگان‌های در دست حماس حرف بزنند و «خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شوند».

این مقام اسرائلی با شانه خالی کردن از مسئولیت این رژیم در قبال وضعیت کنونی فلسطینیان نوار غزه ابراز امیدواری کرد که چین و طرف‌های اسلامی-عربی درباره «نقش مصر در زمینه تسهیل کمک بشردوستانه» صحبت کنند.

پوان یی وزیر خارجه چین روز دوشنبه (امروز) درباره سفر این هیات به پکن اعلام کرد که «چین، دوست خوب و برادر کشورهای عربی و اسلامی» بوده و همواره از آرمان عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق و منافع مشروع ملی آنها حمایت کرده است».

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارش خود به انتقاد از مواضع چین پرداخته و نوشته است: «از زمان آغاز درگیری‌ها، وزارت خارجه چین به طور مکرر از محکوم کردن حماس پرهیز داشته و به جای آن خواستار کاهش درگیری‌ها شده و از اسرائیل و فلسطین خواسته "راهکار دو دولتی" را در پیش گیرند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    بله دیگه تا زمانیکه جنگ براتون آسون باشه و زن و بچه جلوتون باشه آتش بس معنایی نداره. کافیه یک پس گردنی بخورید همون لحظه به 100 جا التماس میکنید واسطه بشن برای آتش بس
  • ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    مرگ بر نتان یابو
  • ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    از نظر مقاومت هم الان وقت صلح واتش بس نیست، مقاومت به خوبی در مقابل متجاوز ایستادگی کرده و تا وقتی یهود غاصب از غزه خارج نشود آتش بس درکار نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس