کد خبر 1547846
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برقی می‌شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه ۷۵ در صد از بودجه عمرانی شهرداری به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برقی می‌شود.

به گزارش مشرق، لطف الله فروزنده با تأکید بر اینکه دنیا ۱۰ سال است به سمت خودروهای برقی رفته است، اظهارداشت: ما نیز باید زودتر از این در این زمینه اقدام می‌کردیم. ناوگان حمل و نقل عمومی برقی می‌شود، از رسانه ملی هم برای حمایت در این حوزه تقاضای کمک داریم.

وی با اشاره به اینکه برقی‌سازی تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی دارد و اجرای این امر می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران باشد، اظهار داشت: مسأله ترافیک و هوای پاک مهم ترین مطالبه و دغدغه شهروندان و دولت محترم می باشد.

فروزنده با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در خصوص تردد درون شهری شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی افزود: تا مردم پای کار نباشند، اتفاق خاصی صورت نمی پذیرد مردم باید پای کار باشند تا موتورهای فرسوده و تاکسی نوسازی شود، بخش خصوصی نیز در حوزه اتوبوس‌سازی باید ورود پیدا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اگه هوای پاک میخوایین باید سهمیه مازاد بنزین خودروها کم و قیمتش زیاد بشه.اتوبوس و مترو رایگان بشه .به استفاده از بزرگراه ها مالیات بذارین.از تردد ماشین های فرسوده جلوگیری کنین.طرح زوج و فرد از درب منزل همیشه باشه .به مصرف کنندگان خانگی گاز در صورت نامتعارف استفاده کردن جریمه سنگین بذارین ودر صورت تکرار گاز مشترک رو قطع کنید.اون موقع هوای تمیز استشمام میکنید و عمرتون افزایش و بیماری قلبی ریوی نمیگیرین
  • ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    با بنزین مفت اوضاع همینه که هست. تو پاکستان بنزین لیتری 50 هزارتومنه و مردم بیخودی ماشین نمیارت تو خیابون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس