ورود حامیان فلسطین به ساختمان شرکت مالک فاکس نیوز و وال استریت ژورنال+فیلم

حامیان فلسطین در آمریکا این بار با تجمع مقابل شرکت مادر شبکه فاکس نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال به نحوه پوشش اخبار جنگ غزه اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکایی از تظاهرات مخالفان جنگ اسرائیل علیه غزه در شهرهای مختلف آمریکا خبر دادند.

براساس گزارش گاردین، صدها نفر از حامیان آتش بس روز جمعه در مقابل یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی که مالک روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه تلویزیونی فاکس نیوز است تجمع اعتراضی برپا کردند. براساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است دهها نفر از این معترضان وارد ساختمان این شرکت رسانه‌ای شده و لابی این ساختمان را اشغال کردند.

این گزارش می‌گوید که پلیس نیویورک با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش کرد معترضان را پراکنده کند و شماری از آنها را نیز بازداشت کرده است.

معترضان با خطاب قرار دادن شبکه فاکس نیوز خطاب به مقامات این شبکه گفتند: «شرم بر شما. نمی‌توانید(واقعیت را) پنهان کنید. دروغهای شما نسل کشی در غزه را لاپوشانی می‌کند..»

عکسها و فیلمهای منتشر شده نشان میدهد که معترضان با پوشیدن تی شرت‌هایی که روی آن «فلسطین را آزاد کنید» نوشته شده بود و پوشیدن چفیه‌های فلسطینی شعارهای ضد اسرائیلی و ضد اشغالگری سر دادند.

این گزارش با اشاره به کشته شدن بیش از ۱۲ هزار نفر در حملات رژیم صهیونیستی که اغلب آنها زنان و کودکان هستند افزود: اعتراضات به نحوه پوشش اخبار در آمریکا درحالیست که میزان حمایت واشنگتن از تل آویو در این جنگ در ایالات متحده به شدت سقوط کرده است.

رسانه‌های آمریکایی همچنین از تجمع اعتراضی حامیان فلسطین در مقابل شرکت BNY Mellon، یک شرکت سرمایه گذاری در نیویورک که مسئول تامین بخشی از تسلیحات ارسالی به اسرائیل است، خبر دادند و میگویند که پلیس نیویورک در این مکان نیز شماری از افراد را بازداشت کرده است.

گاردین میگوید که قرار است تجمعات اعتراضی بیشتری نیز در شهرهای مختلف آمریکا از جمله در شیکاگو و دیگر شهرهای اصلی ایالات متحده طی روزهای آخر هفته قرار برگزار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس