کد خبر 1547403
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کمک مالی ملی‌پوشان فوتبال استرالیا به مردم غزه

اعضای تیم ملی فوتبال استرالیا قرار است در آستانه بازی با فلسطین بخشی از درآمد خودشان را به سازمان‌های بشردوستانه برای کمک به مردم غزه اختصاص دهند.

به گزارش مشرق و به نقل از ساکرنت، بازیکنان استرالیا بخشی از هزینه بازی خود در انتخابی جام جهانی با فلسطین در روز سه‌شنبه را به تلاش‌های بشردوستانه در غزه اهدا خواهند کرد. همچنین جکسون ایروین هافبک سابق و رئیس اتحادیه بازیکنان در استرالیا، درگیری‌ها در این منطقه را "غیرقابل درک" خواند.

تیم ملی فوتبال استرالیا عصر سه‌شنبه در انتخابی جام جهانی در ورزشگاه بین المللی جابر الاحمد کویت به مصاف فلسطین خواهد رفت.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، حداقل ۱۱۴۷۰ فلسطینی که دو، سوم آنها زن و کودک بودند از زمان آغاز جنگ، شهید و حدود ۲۷۰۰ نفر ناپدید شده‌اند.

جکسون ایروین هافبک سابق تیم ملی فوتبال استرالیا گفت: اتفاقاتی که در حال رخ دادن است واقعا قابل درک نیست. ما درباره یکی از پیچیده‌ترین مناطق جغرافیایی جهان صحبت می‌کنیم. حتی برای ما این بازی سخت است. اینکه بازیکنان فلسطینی چه شرایطی برای این بازی دارند و در چنین شرایطی چگونه فوتبال بازی می‌کنند کار را سخت می‌کند. ما می‌دانیم که در این شرایط فوتبال در اولویت نیست. در نهایت ما دیداری در پیش داریم که باید برنده شویم و ۳ امتیاز آن را به دست بیاوریم. همه چیز درباره مسائل مربوط به امنیت لحاظ شده است و تمام تمرکز ما روی فوتبال است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: ما از همه کمک‌های بشر دوستانه حمایت می‌کنیم. مرگ شهروندان و انسان‌های بی‌گناه در هر جنگی یک تراژدی است. این موضوع باید اولویت صحبت‌ها باشد. من فکر کنم همه انسان‌ها همینطور فکر می‌کنند.

افکار تمام بازیکنان استرالیا با اتفاقاتی است که در این منطقه در حال وقوع است. گروه‌های بشر دوستانه برای کمک به این شرایط اعلام آمادگی کردند و بازیکنان تیم ملی استرالیا نیز بخشی از این گروه‌ها هستند. فوتبال و اعضای جامعه استرالیا همیشه از فوتبال به عنوان بستری برای ایجاد تاثیرات مثبت در جامعه استفاده کردند و این اتفاق نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید در اولویت ما قرار گیرد.

بر این اساس قدراسیون فوتبال استرالیا قرار است کمک‌های مالی از سوی بازیکنان این تیم را به سازمان‌های بشر دوستانه برای کمک به مردم غزه ارسال کند.

دیدار دو تیم ملی فلسطین و استرالیا قرار است سه‌شنبه در کویت برگزار شود و اعضای تیم ملی فوتبال استرالیا بامداد امروز شنبه با پرواز چارتر راهی کویت شدند تا برای این دیدار آماده شوند.

با توجه به اینکه فلسطینی‌های زیادی در کشور کویت هستند، انتظار می‌رود این دیدار پر از تماشاگر شود.

مکرم دبوب سرمربی تیم ملی فوتبال فلسطین نیز گفت: در شرایطی که الان هستیم بازیکنان ۲۴ ساعت از طریق گوشی‌هایشان اخبار را دنبال می‌کنند تا ببینند شرایط چگونه شده است. شرایط پیش آمده باعث شده آنها انگیزه پیدا کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن در زمین تلاش کنند و بتوانند مردم فلسطین را خوشحال کنند. با وجود همه این دردها، امید هم هست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 0
    تیم ملی استرالیا فهمید، منافق و برانداز نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس