پیشنهاد کارشناس فوتبال به گل‌محمدی برای خروج پرسپولیس از بحران | شهاب زاهدی به این دلیل اخراج شد!

حمید درخشان، کارشناس و پیشکسوت فوتبال درخصوص بحران اخیر پرسپولیس اظهارات کلیدی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، تیم پرسپولیس در ۱۰سال گذشته همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر بوده و چند سال متوالی به این عنوان نیز دست پیدا کرده است. تیم یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته جام قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام را تصاحب کرد، ظاهرا این فصل به مشکل خورده است. این تیم از هفته هشتم با توقف در خانه ملوان روند نزولی پیدا کرد و در ورزشگاه آزادی مقابل تیم قعرنشین صنعت نفت ۲ امتیاز دیگر را از دست داد تا درنهایت در هفته دهم و قبل از تعطیلات دوباره لیگ در اصفهان نخستین شکست فصل را مقابل سپاهان تجربه کند. «حمید درخشان» کارشناس فوتبال از لحاظ فنی درباره نتایج اخیر پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح کرده است. او با اشاره به نتایج اخیر پرسپولیس گفت:«از بازی با ملوان پرسپولیس شروع به افت کرد و این روند هفته به هفته ادامه پیدا کرد تا درنهایت به شکست مقابل سپاهان منجر شد.»

عوامل تاثیرگذار

از نظر درخشان چند عامل در شکست قرمزها تاثیرگذار بوده است: «پرسپولیس چند بازیکن مصدوم داشت و سرماخوردگی چند نفر دیگر در تیم هم مزید بر علت شد اما نه تا این حد که دچار افت اینچنینی شود.»

تغییرات مهم

او درباره مسایل فنی هم توضیحاتی برای ارائه دارد. یکی از موضوعات از نگاه درخشان شکل بازی تیم است: «شکل بازی پرسپولیس ایراد پیدا کرده که مهمتر از همه مشکلات همین مساله است و باید هرچه زودتر تغییر کند ضمن اینکه در چیدمان بازیکنان نیز اشکالاتی وجود دارد.»

مالکیت

درخشان ایراد فنی دیگری هم از تیم می‌گیرد: «استفاده درست از مالکیت توپ می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. مالکیت داشتن فقط در عرض و عقب زمین نیست و زمانی مالکیت توپ ارزشمند است که تیم در عمق دفاع حریف برود و خطرآفرین شود.»

پیشنهاد کارشناس فوتبال به گل‌محمدی برای خروج پرسپولیس از بحران | شهاب زاهدی به این دلیل اخراج شد!

تمرین

و اما تمرین؛ درخشان این موضوع را هم در نوع بازی و نتایج تیم بی‌تاثیر نمی‌داند: «نوع بازی پرسپولیس قابل قبول نیست و می‌توان گفت ۱۰ تا ۱۵ عوامل حاشیه‌ای روی نتایج تاثیر می‌گذارد و بیشتر به نوع تمرین کردن بازیکنان و برنامه‌هایی که در آن اجرا می‌شود بستگی دارد.»

ضعف گلزنی

و مشکل اصلی تیم که همه می‌دانند؛ گلزنی. او مساله را کمبود مهاجم نمی‌داند و مشکل را جای دیگری می‌بیند: «پرسپولیس مهره‌های خوبی دار د اما خط هافبک مهاجمان را در موقعیت گل قرار نمی‌دهد و همین باعث می‌شود مهاجمی مثل شهاب زاهدی عصبی شده و با آن حرکت در بازی با سپاهان اخراج شود. درکل پرسپولیس برنامه اجرایی برای موقعیت‌سازی ندارد و زمانیکه مقابل سپاهان یک هیچ عقب بود توپ را به کناره‌ها برد و از بازی مستقیم استفاده کرد که این تاکتیک هم جوابگو نبود.»

راهکار

درخشان برای بهتر شدن وضعیت تیم پیشنهادهایی هم دارد: «اگر تغییرات تاکتیکی در پرسپولیس به وجود نیاید این تیم گرفتار می‌شود به این دلیل که حریفان دست پرسپولیس را خوانده‌اند. پس باید نوع نگرش و تمرین‌ها عوض شود. باید مسیر دیگری را برای بازی انتخاب کنند؛جابه‌جایی بازیکنان با ارزیابی و بازنگری دوباره در سیستم بازی.»

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ارتش سرخ ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 0
    شما سرمربی شو
  • m ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    5 1
    سلام منم بانطر ایشان موافقم
  • ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    5 3
    راهکار پول بیشتر
  • نادر ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    10 12
    تنها راه بیرون رفت از این مشکل استعفای این مردک مفت خور گل محمدی است تا با زنش برود تنگ دل علی کریمی مزدور . این آدم لیاقت مربی گری پرسپولیس را ندارد و سر بزنگاه به نظام ضربه می زند.
    • پری متفکر ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      5 4
      احسنت گل گفتی
    • تقی ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      7 4
      چرا مزخرف میگی
    • مهدی عشقپولیسی ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 0
      معلومه یکی ازمفتخورهای نظام خوده شخص شماهستی
    • ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      5 2
      توهم زدی؟!!!
    • ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      درود بر علی اقای کریمی و یحیی گلمحمدی
    • ناشناس ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      افتخارات اقا یحیی خواب و خوراک را از بعضی ها برده که میخواهند هر جور شده به زمینش بزنند ولی اقا یحیی محکم به کارش ادامه خواهد داد چون ما هواداران از او حمایت می کنیم
    • ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      احسنت بهترین کار همین است که باید اخراج شده و برای همیشه به مسافرت خارجی اش برسد . اخه این مربی کی بود که اوردن چسبوندن به پرسپولیس و به لطف بازیکنایی که برانکو پرورش داده بود چند تا جام کسب کرده که هرچقد راز بازیکنای برانکو از تیم جدامی شوند تیم ضعیفتر می شود . کاش تار تار یا حسینی مربی این تیم بشوند تا هوادران ببینند مربی به کی میگن یا محمد ربیعی که نتایجی خوبی را می گیرد. گلمحمدی هم باید برود پیش علی داییی وعلی کریمی . علی دایی که با گلهای شانسی و به لطف مالدیو اقای گل شد و اخرش جفتک انداخت به کشور . گلمحمدی هم دلالی بیش نیست مثل اونا
    • پرسپولیس زلزله ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      احسنت گل گفتی ولی باید سرمربی جدیدی وارد این تیم شود
    • نادر ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      سلام دوست عزیز بحث فوتبالی هست و چه ربطی به نظام و ... دارد ... خودت میدونی چی میگی
  • ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    خفه شو کیسه کش..کارنامه گل محمدی مشخصه.درضمن خائن خودتی ...توبروتیم معروف به زدوبند خودتون روقضاوت کن
  • ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    در 10 سال گذشته کریم باقری قدرت و نقطه ثقل در سایه پرسپولیس بود الان چند ماهه که نیست این شده وضعیت تیم تیم یتیم شده هر کس ساز خودشو میزنه سر تیم رو بریدن چون از مردم حمایت کرد اینجا کشور درستی نیست هرکسی باید بتونه نظر بده شما حق ندارید چون با سلیقه شما حرف نزده اینجوری برخورد کنید از قضا اینجور برخورد به برخورده معاویه ای مشهوره نه علوی معلوم میشه با لباس علی معاویه داره حکومت میکنه
  • ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    رویش نشده بگه ، منظورش کنار گذاشتن محمدی است ، تعویض تمرین‌ها و نگرش یعنی تعویض مربی
  • امپراتور ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حمید درخشان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ویکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ایران می‌باشد.
  • وطنم ایران ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    کاش حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ویا ملی میشد
  • برزیل ایران ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    یکی از بهترین کارشناسان فوتبال ایران درخشان است.کاشتیم امید را به ایشان میدادند.نه به مردک عنایتی با اون آبروریزی
  • ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    وقتی یک تیم را زیادی باد می کنید باید منتظر مشکلات بعدی ان هم باشید پرسپولیس هم یک تیم هست مثل تیمهای دیگر لیگ الان تیمهایی هستند مثلا ذوب اهن با تعداد نفرات جوان و بانگیزه نه کاری به داور دارند ونه شکست در بازی جلوی انگیزه انها را میگیره و تا رده دوم بالا می ایند.تیمها باید از خود شون راهشان را پیدا کنند چشم به داور و اسم باشگاه و داشتن هوادار برای یک تیم لازم هست ولی کافی نیست.من طرفدار مربی تیم ملی نیستم ولی رفتاری که با نوراللهی کرد خیلی عالی بود باشگاها باید از عنوان و جایگاه مربی و بازیکن نترسند بشدت با اخلال و بی ظمی بازیکن و مربی برخورد کنند چون پولهای زیادی در این بین جابجا می شه به هر حال اگه پرسپولیس خواهان موفقیت هست باید از اسم خودش کمی فاصله بگیره چیزهایی که هست را مقداری فراموش کنه کاری به روابط داخلی وبیرونی باشگاه نداشته باشه تا راحت با این ظرفیتی که داره در تمام بازیها موفق بشه.
  • علیرضا ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    بیا سرمربی شو لنگ بهت نیاز داره 🤣🤣😂من‌مطمینم لنگ با درخشان به حسرت ۶۰ ساله خود در آسیا پایان میده .دلیل افت لنگ اینه که داوران و کمک داوران عزیز به خودشون اومدن و دیگه اشتباه تأثیرگذاری به نفع این تیم منفور انجام نمیدن
  • ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 0
    استقلالی ام. حمید خان پرسپولیس جزو تیم های بالای جدوله و تا پایان لیگ وقت کافی برای جبران داره. چی میخوای از جون این تیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس