انتقاد اژه‌ای از سیاست‌ استانداردسازی بعد از تولید

رئیس قوه قضائیه گفت: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که بدون دلیل موجه، در تحقق وعده‌ داده شده به مردم تأخیر و تعلل صورت گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جریان سفر به مشهد مقدس، در جلسه «پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر بهمن ماه ۱۴۰۰ هیئت عالی قضایی به استان خراسان رضوی» شرکت کرد و به بررسی دقیق جزئیات و نحوه عملیاتی شدن این مصوبات پرداخت.

رئیس دستگاه قضا در این جلسه تذکرات و توصیه‌هایی را خطاب به مسئولان امر درخصوص هر چه منسجم‌تر انجام شدن مصوبات سفرهای استانی انجام داد و گفت: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم، ما مسئولان قول و وعده‌ای را که به مردم می‌دهیم باید عملیاتی و اجرایی کنیم تا بر سرمایه اجتماعی نظام افزوده شود؛ به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که بدون دلیل موجه، در تحقق وعده‌ی داده شده به مردم تأخیر و تعلل صورت گیرد.

مشکلات استان خراسان رضوی باید به سرعت مرتفع شود

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: استان خراسان رضوی به یُمن وجود بابرکت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و بارگاه مطهر آن حضرت، استانی خاص در کشور محسوب می‌شود لذا باید در همه وجوه و ساحت‌ها، نمونه و تراز باشد؛ شهر مشهد نیز پایتخت معنوی ایران اسلامی است و سالانه پذیرای بالغ بر ۳۰ میلیون زائر از سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا می‌باشد؛ همین امر ضرورت نمونه و تراز بودن استان خراسان رضوی را مضاعف می‌گرداند.

رئیس عدلیه بیان داشت: بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در کشور بویژه بخش‌ها و دستگاه‌های درون استان خراسان رضوی، باید نهایت هم‌افزایی و تعامل را با یکدیگر داشته باشند تا هرگونه نقصان و مشکلی که در این استان وجود دارد به سرعت مرتفع شود.

قاضی‌القضات افزود: استان خراسان رضوی و شهر مشهد باید از حیث بهداشت، امنیت، وضعیت اجتماعی و سایر مؤلفه‌ها، در زمره استان‌ها و شهرهای نمونه و سرآمد باشند و همه دستگاه‌ها و بخش‌ها از جمله قوه قضاییه موظف هستند به تحقق این مهم یاری رسانند.

همکاری و هم‌افزایی نداشته باشیم نیرویمان هدر می‌رود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به مسئولان استان خراسان رضوی توصیه کرد: در راستای اجرا و پیاده‌سازی امور مربوط به توسعه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان و مرکز آن و همچنین رفع مسائل و مشکلات موجود، به اولویت بندی امور مباردت ورزید و اصلِ «تقسیم کار» و «هم‌افزایی» را همواره مدنظر قرار دهید.

رئیس قوه قضاییه با ابراز خرسندی از اجرایی شدن غالبِ مصوبات سفر ۲۱ ماه پیش هیئت عالی قضایی به استان خراسان رضوی، به مسئولان امر دستور داد برخی موضوعاتِ ناظر بر تأمین اعتبار جهت تحقق صددرصدی مصوبات پیشین در اسرع وقت را مورد اهتمام جدی قرار دهند.

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین «خلیلی» رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از اجرای کلیه مصوبات و دستورات سفر استانی بهمن سال ۱۴۰۰ هیئت عالی قضایی خبر داد و گفت: البته بخش قابل توجهی از اعتباراتی که مقرر شده بود پس از سفر مذکور به دادگستری خراسان رضوی پرداخت شود، هنوز پرداخت نشده که امیدواریم این اعتبارات در اسرع وقت تخصیص یابند.

حل یک پرونده ۲۰ ساله؛ سند چهل‌بازه با حضور دادستان کل کشور صادر و تحویل شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی آزاد» دادستان کل کشور نیز در این جلسه با اشاره به بازدید خود از دادسرای عمومی و انقلاب شهر مشهد و کسب اطلاع از آخرین وضعیت ورودی‌ها، مختومه‌ها و نحوه خدمت‌رسانی به مردم، گفت: پس از گفتگوی چهره به چهره با مردم و شنیدن مسائل و مشکلات مراجعان، دستورات لازم و در چهارچوب موازین قانونی برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها صادر شد؛ همچنین در این بازدید، تعدادی از مراجعان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای حل مشکلات قضایی پرونده رودخانه چهل‌بازه و اراضی اطراف آن، خواستار تسریع در اجرای احکام صادره بودند.

دادستان کل کشور: ماشین‌ها پوسیده‌اند و فقط فلز شده‌اند

وی با اشاره به بازدید خود از پارکینگ خودروهای توقیفی نیروی انتظامی در مشهد گفت: در این بازدید در جریان آخرین وضعیت خودروها، تعداد، سال توقیف، رسوبی‌ها و ... قرار گرفتیم؛ در این بازدید مشخص شد که برخی خودروها از سال ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ در این پارکینگ نگهداری می‌شوند و کاملا پوسیده شده‌اند. مقرر گردید نیروی انتظامی ظرف یک ماه گزارشی از وضعیت خودروهای موجود در این پارکینگ را به دادستانی کل کشور ارائه دهد.

تصمیم‌سازی مهمی که هم مردم را راضی کرده هم نیروهای مسلح

حجت‌الاسلام والمسلمین «پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این جلسه با اشاره به اجرای ماموریت رئیس قوه قضاییه در رابطه با ساماندهی پروژه پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد مقدس گفت: بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بود که رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با ساماندهی پروژه پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد مقدس، به سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت ویژه‌ای داد تا این موضوع پس از سال‌ها به نتیجه برسد. در سال‌های گذشته در خصوص حل و فصل مشکلات پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد مقدس، توافقاتی میان مسئولان وقت انجام شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان‌های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند.

وی افزود: پس از دستورات رئیس دستگاه قضا، چندین جلسه در این رابطه برگزار و در نهایت اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توافقات اولیه برای حل مسئله انجام شد. سرانجام خرداد ۱۴۰۱ مسیر پادگان لشکر ۷۷ استان خراسان رضوی به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان مشهد بازگشایی شد؛ حل گره‌های ترافیکی با بازگشایی پادگان، کوتاه شدن مسیر فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، تعریض خیابان ارشاد الرضا (ع)، احداث خیابان جدید، تسهیل دسترسی به ۹ بیمارستان کلیدی شهر و احداث پارکینگ عمومی دو هکتاری، از جمله مزیت‌های مهم بازگشایی خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ مشهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    3 0
    آزمون استخدامی اویکو پارس ۰نوبی و همچنین نفت ماهها هست که هنوز نتایجش اعلام نشده
    • ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 1
      در تایید مواضع حماس و حزب الله و مقاومت و ابطال اسراییل و آمریکا ....عاقبت «ظلم» و همکاری با ظالم پرسش : از ديدگاه قرآن عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان چیست؟ پاسخ اجمالی: «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!». در تعبير تند ديگرى آمده: «اما ظالمان هيزم آتش دوزخند!». نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    5 0
    ضعف قوه قضائیه ضربه بدی به امید ملت زده آقای اژه ای
    • نادر ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      6 0
      وقتی دشمنان داخلی و مافیا با نفوذ خودشون قاضی و کارمند رو از لحاظ وضعیت معیشتی ذلیل و نابود کردن نباید انتظار دیگری داشت!
  • ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    5 0
    از خودت شروع کن، چرا کد ملی کلاهبردار رو برای اجرای حکم قطعی مسدود نمیکنید، اینا دشمن اجتماع و انسانیت هستن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • جوان ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 3
    چشم!
  • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    4 1
    آقای اژه ای از شما هم پذیرفتنی نیست که در خصوص محاکمه روحانی ، زنگنه ، آخوندی ، جهانگیری و امثال ایشان تاخیر و تعلل کنید
  • ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    5 0
    تحقق وعده های شما چطور؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    11 0
    افراد بخندن !! جناب رئیس خودت به حرف خودت اعتقاد داری؟ تو خود بزرگترین شعار دهنده بیعملی
  • ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 3
    بعد از خدا فقط برق هسته ای و آب شیرین کن و همچنین شبکه تصفیه خانه گسترده آب است که می تواند آب فراهم کند فقط امید به توان داخلی داشته باشید اگر در توسعه کشورهای دیگر مشارکت نمی کنید . کشورهای رو به توسعه همسایه، آب قابل توجه ای نمی توانند برای ایران تامین کنند. نیروگاه هسته ای مشارکتی است که باعث اقتدار است . در امارات که مشارکت نکردید . در پاکستان که برنامه ای برای مشارکت ندارید. کاری کنید ایران در طرح های هسته ای همسایگان مشارکت داشته باشد!
  • ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    4 0
    قاضی ها و استادان دانشگاه باید قابل نقد و قابل درخواست بررسی عملکرد باشند . باید شفافیت نظر سنجی های دولتی رسمی درباره ی قاضی ها و استادان دانشگاه وجود داشته باشد . باید هر دو طرف شکایت نظرشان درباره ی قاضی در سامانه ای ثبت شود . باید نظر دانشجویان درباره استاد در سامانه ای شفاف و مرکزی ثبت شود . باید تا آخرین روز کاری و تا بالاترین درجه قاضی و استاد دانشگاه عمکرد قابل نقد و بررسی باشد
  • ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 2
    داره میگه آدم باشید مگر یکی و دوتا هستند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    3 0
    آقا ما به کی بگیم ما مردم شهر همدان بجای آب فاضلاب مصرف می‌کنیم.به داد مردم همدان برسید بیماری بیداد می‌کنه.باعثش هم آب آلوده شهره.
  • ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    4 0
    فعلا بچسب به خود قوه قضاییه که شده کارخانه ضد انقلاب سازی و با بی کفایتی مسئولینش دمار از روزگار مظلومین دراورده
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    10 1
    بعد از انتخابات آتی مجلس این حرفهایی که الان میزنید یادتون میره تا انتخابات بعدی
  • ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    12 0
    پذیرفتنی نیست که برخی از مسئولان قوه قضاییه برای ساخت مجتمع های قضایی در پرونده های که له یا علیه در فلان شهرداری ها در فلان شهرستان استان اصفهان دچار تعارض منافع بشوند و منفعت خودشون را به منفعت مردم ترجیح بدهند
  • ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 0
    فقط سخنرانی ، اونهم چند ماه مونده به انتخابات مجلس ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس