ستاد رفع مشکلات مشترک استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل شود

برای جلب اعتماد عمومی باید تلاش و با کار امید ایجاد شود چراکه اعتماد با سخنرانی در مردم ایجاد نمی‌شود، باید زمینه‌های اشتغال در استان فعال شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امری که همه باید به آن تاکید داشته باشد اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه عدالت اداری موضوع مهمی است که ما مأمور به اجرای آن هستیم، تصریح کرد: خلاف حق عمل کردن ظلم است که در حق خود، خدا، دیگران، هستی و… اقسام ظلم انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور گفت: همه مکلفیم عادل باشیم، عمل در خلاف مسیر عدالت ناهارمونی اتفاق می‌افتد، تصویب قانون عادلانه، اجرای عادلانه، داوری عادلانه همه باید انجام شود تا نظم برقرار شود.

رئیسی گفت: تخصیص و توزیع اعتبارات، به کارگیری نیروی انسانی صالح و کارآمد نمودی از عدالت است، در هر حوزه‌ای کار براساس عدالت باید مورد وارسی قرار گیرد، چون اگر کاری در زمان خود انجام نشود خلاف عدالت است.

وی افزود: وصول عدالت اداری به دست مدیران است که کار آسانی نیست و باید با کمک خداوند انجام شود، کار نباید با میل دیگران انجام شود و این وظیفه همگان است.

وی تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های بالایی دارد اما ما مواجهیم با مشکلات و بیکاری‌ها، نباید منتظر دستورالعمل‌ها در ابتکار، خلاقیت و نوآوری‌ها شد و این بدان معنا نیست که از سلسله مراتب پیروی نکرد.

رئیسی گفت: اگر بخواهیم ظرفیت‌های استان در گردشگری، کشاورزی، صنعت و آبزی‌پروری شکوفا شود عمل مدیران را می‌طلبد، کار عادلانه و انقلابی ممکن است خوشایند برخی نباشد.

وی افزود: اقتضای عدالت انجام وظیفه است و نباید ترس از دشمنی‌ها مانع از اجرای عدالت شود.

رئیسی افزود: رشد استان با استفاده از همین ظرفیت‌ها قابل اجرا است و مشکلات قابل حل هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یک پروژه نباید آنقدر طول بکشد که در ذهن مردم امری محال تلقی شود، اجرای پروژه‌ها نباید زمان‌بر شوند گفت: سلحشوری، غیرت، مردانگی و مروت سرمایه مردمان این استان است، اصالت فرهنگی این استان نباید جابجا شود.

وی بیان داشت: ستادی برای چند استان زاگرس نشین برای رفع مشکل بیکاری و مشکلات مربوط به جنگل‌های بلوط و سایر مسائل اجرایی زیر نظر معاون اجرایی ایجاد شود.

رئیسی گفت: آسیب‌های اجتماعی حاصل فقر و محرومیت است و باید کارها با حساسیت انجام شود تا مشکلات رفع شود و اگر کسی کار را درست پیش نمی‌برد باید با احترام کنار گذاشته شود، تعارف در کار اداری قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: باید برای جلب اعتماد تلاش شود و با کار امید ایجاد شود چراکه اعتماد با سخنرانی در مردم ایجاد نمی‌شود، باید زمینه‌های اشتغال در استان فعال شود.

رئیس جمهور افزود: به‌طور جد خواسته مردم برای پیگیری مشکلات خصوصاً در بحث معیشت مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت عشایر بهره‌گیری شود تا شاهد رشد و پیشرفت در استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس