پژوهشگران دانشگاه آمستردام با پژوهشي بر روي کودکان و نوجوانان اظهار کردند: کودکاني که کمترين رضايتمندي را از زندگي دارند، با تماشاي تبليغات، بيشتر دچار ماديگرايي ميشوند.
به گفته پژوهشگران، تبليغات به کودک ميآموزد که دارايي و اموال راهي براي دستيابي به خوشبختي هستند. بين سن 8 تا 11 سال، مفهوم مصرفکنندگي و مالکيت براي کودک به طور مشخص تعريف ميشود و در نظر او خوشبختي و منزلت اجتماعي با مالکيت اشيا به دست ميآيد.
پژوهشگران توصيه ميکنند والدين ديد انتقادي کودک نسبت به تکنيکهاي تبليغاتي را تقويت کنند و به کودک بياموزند که راههاي بهتري براي خوشبختي نظير دوست داشتن و عشق نيز وجود دارد.