کد خبر 154691
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴

تحقيقات نشان مي‌دهد تبليغات تلويزيوني بر روي سليقه کودکان 8 تا 11 ساله و رضايتمندي آنها از زندگي ثأثير مي‌گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، کودکان ناراضي از شرايط زندگي، نسبت به تبليغات آسيب‌پذير هستند و تصور مي‌کنند داشتن آنچه تبليغ مي‌شود باعث خوشبختي آنها خواهد شد.

پژوهشگران دانشگاه آمستردام با پژوهشي بر روي کودکان و نوجوانان اظهار کردند: کودکاني که کمترين رضايتمندي را از زندگي دارند، با تماشاي تبليغات، بيشتر دچار مادي‌گرايي مي‌شوند.



به گفته پژوهشگران، تبليغات به کودک مي‌آموزد که دارايي و اموال راهي براي دستيابي به خوشبختي هستند. بين سن 8 تا 11 سال، مفهوم مصرف‌کنندگي و مالکيت براي کودک به طور مشخص تعريف مي‌شود و در نظر او خوشبختي و منزلت اجتماعي با مالکيت اشيا به دست مي‌آيد.

پژوهشگران توصيه مي‌کنند والدين ديد انتقادي کودک نسبت به تکنيک‌هاي تبليغاتي را تقويت کنند و به کودک بياموزند که راه‌هاي بهتري براي خوشبختي نظير دوست داشتن و عشق نيز وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس