تنش‌زدایی شروع شده به نفع ایران و آذربایجان است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: اقدامات تنش‌زدایی که بین ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده، حرکتی مناسب به نفع منافع هر ۲ کشور است.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی در دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان، اظهار کرد: فصل جدید روابط ایران و آذربایجان امیدبخش بوده و تلاش بر تقویت روابط همسایگی با جمهوری آذربایجان است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با همسایگان استقبال می‌کند و در فصل جدید روابط سعی بر تقویت مشترکات با کشورهای همسایه است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان یکی از همسایگان مهم با اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه با جمهوری اسلامی به عنوان یکی از همسایگان مهم برای ایران در منطقه است.

موسوی از چشم‌انداز جمهوری آذربایجان و تصویب برخی طرح‌ها در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و روابط سیاسی خود با ایران خبر داد و افزود: امیدواریم با تنش‌زدایی‌های انجام شده، نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر ۲ کشور و منطقه باشد.

در این دیدار رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان نیز خاطرنشان کرد: به دنبال مذاکرات رؤسای جمهور ایران و آذربایجان، سفیر کشورمان در باکو برای پیگیری مصوبات و رفع موانع به استان اردبیل سفر کرد تا نشست مشترکی را داشته باشیم.

حسین پیرمؤذن با تقدیر از سفیر جمهوری اسلامی از تقویت روابط ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: مصوبات اخیر انجام شده در راستای حفظ منافع ملی و بین‌المللی برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نقش کریدور جهانی شرق به غرب بسیار مهم و حیاتی است و باید از این کریدور در توسعه روابط اقتصادی بیشترین بهره را بگیریم.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان بیان کرد: استان اردبیل با توجه به وجود ۲۸۳ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و گمرک بیله‌سوار نقش بسیار مهمی دارد، از این رو در تلاش هستیم چند تفاهم‌نامه مصوب شده در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان شامل توسعه گمرک، تعرفه ترجیحی، تردد مسافری بین ۲ کشور و کلنگ‌زنی بندر خشک عملیاتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
    • ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 3
      مرگ برپان مرگ بروطن فروش مرگ برتجزیه طلب
    • ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 2
      زنده و پاینده باد ایران.
  • ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    آذربایجان میخواد مکر کنه اما ایران هم باید در چهارچوب رفتار دوستانه، جبهه ای سیاسی و فرهنگی توی آذدبایجان بوجود بیاره
  • ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    جلوی مادرمان ایران زانو زده اید می خندید در حالیکه زخمهایتان را پنهان می کنید
  • ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 2
    با افتتاح مسیر ریلی از دربند روسیه به بادکوبه به اردبیل به سراب و تبریز شاخه دیگری از کریدور شمال جنوب شکل خواهد گرفت
  • ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 3
    با افتتاح مسیر ریلی از دربند روسیه به بادکوبه به مغان، به اردبیل به سراب، به میانه و تبریز شاخه دیگری از کریدور شمال جنوب شکل خواهد گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس