کد خبر 1546701
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

به گزارش مشرق، کانال توئیتری تبیان نوشت:

سخت‌ترین شغل در غزه؛ کفن‌کردن شهدا

ابوساهر المغاری سال‌هاست فوت‌شدگان و شهدای فلسطینی را کفن می‌کند. این مرد ۵۳ می‌گوید که در طول سال‌های کاری‌اش روزانه بین ۳۰ تا نهایتاً ۵۰ متوفی را کفن می‌کرده است؛ اما این روزها و در جریان تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به غزه به‌طور معمول ۱۰۰ جسد و وقتی حملات شدت می‌گیرد تا ۲۰۰ جسد را هم مجبور است کفن کند.

برای المغاری از همه غم‌انگیزتر، کفن‌پوشی کودکان است. او می‌گوید: «وقتی دست و پاهای پاره‌شده بچه‌ها را جمع می‌کنم و در کفن می‌گذارم، قلبم به درد می‌آید. مگر آن‌ها چه کرده‌اند؟»

المغاری روزها سخت مشغول کار است. او از ۶ صبح تا هشت شب مجبور است بی‌وقفه کار کند. اجساد یا تکه‌پاره می‌رسند یا جوری سوخته‌اند که تشخیص‌پذیر نیستند یا چندین روز زیر آوار مانده‌اند. جراحات آن‌قدر برای او ناآشناست که می‌پرسد: آیا ماهیت موشک‌ها و مواد منفجره در حملات اخیر اسرائیل تغییر کرده است؟

او معتقد است همه حق دارند زمانی داشته باشند تا با عزیزشان خداحافظی کنند. او سعی می‌کند بر ظاهر کلی مردگان تمرکز ‌کند، خون و غبار را پاک کند و نام آن‌ها را بر کفن بنویسد؛ اما بعضی اجساد به‌خاطر ترکش‌های انفجاری هیچ‌گونه ویژگی‌ای ندارند. در این موارد، کفن را کاملاً می‌بندد تا عزیزانشان بیش از این اذیت نشوند.

سخت‌ترین شغل در غزه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    بیشترین مکانها در بهشت در اختیار زنان و کودکان مظلوم غزه ست
  • ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    لااله الالله
  • ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 1
    اشغالگران از ترکشهای شکل دار در بمبها استفاده میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس