کد خبر 1546700
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸

به گزارش مشرق، کانال مدافعین حرم در ایتا مطلبی را با عنوان «جهاد تبیین در سفر اربعین» منتشر کرد:

اربعین سال ۹۷ بود که برای اولین بار معمم رفتم نجف.

چند سالی بود که برای مراسم پیاده روی می رفتم اما این بار فرقش این بود که با لباس روحانیت رفتم و این یعنی به جز زیارت و پیاده روی قرار بود از حق هم دفاع کنم، مثل همیشه با خستگی فراوون به نجف رسیدم و وقتی وارد شارع الرسول شدم با دیدن گنبد مولا همه خستگی از وجودم بیرون رفت.

نجف خیلی خیلی شلوغ بود و صف سیطره برای گشتن زائر ها و تفتیش بدنی شان خیلی خیلی طولانی، پس ما هم شدیم یکی از اعضای این صف طولانی. همینجور که این صف به کندی پیش می رفت رسیدیم به کوچه ای معروفی که دفتر مرجع بزرگ عراق در آنجا قرار دارد و یک جمعیت سی یا چهل نفره هم داشتند به نگهبانان کوچه می گفتند که ما می خواهیم مرجعمان را ببینیم و تا مرجع بزرگوار را نبینیم از اینجا تکان نمی خوریم ما هم در صف این صحنه را داشتیم می دیدیم یک دفعه از پشت سر یک شخص میان سال با ریش سفید و چهره کاملا علمایی که مشخص بود آخوند هست و در نجف درس خوانده است با صدای بلند و لهجه خاصی گفت؛

به به چه عزتی و چه احترامی، مردم ببینید علمائی که در سیاست دخالت نمی کنند اینجوری مورد احترام واقع می شوند نه آن علمایی که همه اش در سیاست نظر می دهند و مردم هم به جای احترام به آنها بی احترامی می کنند، این احترام به خاطر گوشه گیری ودخالت نکردن در سیاست هست.

یک دفعه انگار همه همهمه ها خوابید و سکوت عجیبی فضا رو گرفت، فضا خیلی سنگین بود و یکی دو نفر هم از اطراف پچ پچ کنان می گفتند راست میگه ها، اصلا عالم رو چه به سیاست؟! من دیدم اینجا معمم ایستاده ام و اگر چیزی نگویم هم حق را کتمان کردم هم ممکنه مردم خیال کنند روحانیون با این حرف موافق هستند و آن شخص میانسال هم خیلی از من بزرگتر بود و نمی شد که سریع جوابش رو بدهم یک نگاهی به گنبد کردم و دلم قرص شد و شروع کردم:

حاج آقا ببخشید!

مرد میانسال گفت: جانم!

گفتم: حاج آقا به نظر تون داعش چطور در عراق از بین رفت؟

خیلی سریع و زیرکانه گفت به خاطر اینکه مرجع اعلی دستور به مبارزه داد.

گفتم حاج آقا به نظرتون اگر مرجع بزرگوار دستور نمیداد هنوز داعش در این کشور نبود؟

گفت چرا، بود.

گفتم به نظرتون اگر دستور نمی داد و با داعش مبارزه نمی شد الان امکان زیارت برای ما وجود داشت؟

گفت معلوم است که نه،

گفتم به نظرتون اعلام مبارزه با داعش و رسوا کردن خط داعش برای شیعه و سنی و همچنین قرار دادن پول برای دفاع و رأی دادن به کسانی که به مبارزه با داعش کمک می کنند همه این ها کار سیاسی نیست؟!

یک دفعه ساکت شد، دو سه نفر از لابه لای جمعیت پچ پچ کنان گفتند، إِ آره راست می گه، دمش گرم، این احترام امروز به مرجعیت به خاطر رفع خطر از شیعه است به خاطر نبود آمریکا و داعش است، به خاطر عزتمندی شیعه در کل دنیا هست.

به خاطر این هست که می توانیم راحت و در آرامش به زیارت بیاییم و بعد از آن با خیال راحت به دستبوسی مراجع برویم اگر دخالت مراجع در سیاست نبود الان نه حرمی بود و نه زیارتی و نه احترامی و اگر مراجع آن موقع سکوت می کردند و در این امر مهم سیاسی دخالت نمی کردند الان مورد غضب و خشم شیعیان واقع می شدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    6 3
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    عمو دخالت در سیاست با انچه شما مدنطرت از ایت ا.. سیستانی با فرضا آیت ا.. بروجردی است بسیار متفاوته! یک قلم مقایسه اش کنید با حسن روحانی، مهدی کروبی، و جمله آخوندهایی که به انواع قبایح آلوده مبشوند برای دو رای بیشتر. دخالت در امور مهم کشور با سیاست بازی خیلی فرق دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس