کد خبر 1546330
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

برای آن‌ها که قصد سفر به جنوب کشور و جزایر زیبای آن را دارند و یا می‌خواهند اطلاعات بیشتری نسبت به این مناطق داشته باشند، مهم است که راجع به هتل‌های این دو جزیره نیز اطلاعات کافی داشته باشند. به صورت کلی اگر بخواهیم مقایسه‌ای اجمالی بین هتل کیش و قشم داشته باشیم، باید بگوییم که هتل های کیش دارای تنوع بیشتری هستند و از امکانات بهتری برخوردارند، اما هتل های جزیره قشم محدودتر هستند و قیمت کمتری دارند. همچنین هتل‌های لاکچری، خاص و زیبا را در کیش می‌توان به وفور یافت کرد اما در مقابل حتی هتل های 5 ستاره قشم هم آنچنان لوکس نیستند. با این حال این موارد برای مقایسه هتل های کیش و قشم کافی نیستند و ما بیشتر به تفاوت هتل های قشم و کیش می‌پردازیم. پس توصیه می‌کنیم حتماً در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هتل های کیش بهتر است یا قشم؟ + بررسی موردی

مقایسه هتل های 5 ستاره در کیش و قشم

کیش دارای تعداد زیادی هتل 5 ستاره است. تعداد این هتل‌ها در حدود 15 عدد است و هر ساله نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. برخی از بهترین هتل های 5 ستاره کیش، شامل هتل ساحلی ترنج کیش، هتل بزرگ داریوش و هتل امیرکبیر کیش هستند. این هتل‌ها از امکاناتی عالی در سطح استانداردهای جهانی برخوردارند و در نوع خود هتل‌های لوکس محسوب می‌شوند. در جزیره کیش هتل‌های پنج ستاره دیگری نیز در حال تاسیس هستند، مانند هتل اکسلسیور کیش و هتل مرکوری کیش که هر کدام از آن‌ها در نوع خود جزو بهترین هتل های ایران هستند.

هتل های 5 ستاره قشم محدودتر هستند و تعداد آن‌ها به اندازه انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد اما باید بدانید که تعدادی از هتل‌های 5 ستاره جدید قشم نیز در حال ساخت هستند که از آن میان می‌توان به هتل زیگورات و هتل سورینت قشم اشاره کرد. به طور کلی، شاید تعداد هتل پنج ستاره در قشم کم باشد اما قیمت اقامت در آن‌ها هم به مراتب کمتر از هتل های کیش است. البته دقت کنید که این هتل ها از امکانات فوق العاده هتل های خوب کیش برخوردار نیستند و خدمات محدودتری را هم ارائه می‌دهند. تعدادی از هتل های پنج ستاره جزیره قشم شامل هتل آپارتمان فولتون قشم و هتل بوتیک ایرمان هستند.

هتل های کیش بهتر است یا قشم؟ + بررسی موردی

مقایسه هتل های 4 ستاره کیش و قشم

در مورد هتل های 4 ستاره نیز همان اطلاعاتی که در مورد هتل های 5 ستاره ذکر کردیم، صادق است با این تفاوت که قشم در موضوع هتل های 4 ستاره بهتر عمل می‌کند. همچنین هتل های 4 ستاره قشم شباهت بیشتری به هتل های 4 ستاره کیش دارند، برعکس هتل های 5 ستاره کیش و قشم که تفاوت زیادی با هم دارند. البته قیمت این هتل ها در قشم نسبت به هتل های چهار ستاره کیش کمتر است. تعدادی از هتل های 4 ستاره قشم شامل هتل ارم و هتل آرامان قشم هستند و از جمله بهترین هتل های 4 ستاره جزیره کیش نیز هتل فلامینگو و هتل آرامیس کیش می‌باشند.

مقایسه امکانات هتل های کیش و قشم

مقایسه کیش و قشم از نظر امکانات هتل‌ها امری آسان است زیرا این امر به سادگی قابل مشاهده است. هر فردی که به این جزایر سفر کرده باشد و در هتل‌های آن اقامت گزیده باشد، متوجه خواهد شد که هتل های کیش و قشم امکانات متفاوتی دارند. برای مثال در کیش می‌توان هتل‌هایی با فول امکانات از جمله باشگاه ورزشی، زمین تنیس، رستوران بین‌المللی، استخر و جکوزی، ترانسفر رایگان، اجاره خودروهای لوکس و ... مشاهده کرد. اما این امکانات در هتل های قشم تا حدودی کمتر است و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. شاید به همین دلیل است که هتل های قشم قیمت رزرو پایین‌تری نسبت به هتل های کیش دارند. البته دلیل کیفیت و تنوع پایین‌تر هتل های جزیره قشم، سابقه کمتر این جزیره در مبحث هتل‌سازی نیز می‌باشد. در واقع جزیره کیش را می‌توان جزیره‌ای لاکچری‌تر و مدرن‌تر از قشم دانست. بنابراین باید این انتظار را داشت که قشم در طول زمان در زمینه امکانات هتل‌های خود بهتر عمل کرده و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

مقایسه قیمت هتل های قشم و کیش

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، هتل های کیش به دلیل امکانات بیشتر و سطح رفاهی بالاتر قیمت بیشتری هم نسبت به هتل های قشم دارند. در کیش انواع هتل های 5 ستاره و 4 ستاره با قیمت‌های بالا وجود دارد. قیمت یک اتاق دونفره در هتل های 5 ستاره این جزیره و در ایام شلوغ سال، به ازای یک شب گاهی به 15 میلیون تومان هم می‌رسد. اما قیمت اقامت در این نوع هتل‌های جزیره قشم حتی در ایام شلوغ سال نیز در محدوده 5،6 میلیون تومان است. همچنین در جزیره قشم می‌توان هتل ها، هتل آپارتمان‌ها و سوئیت‌های قیمت مناسب و ارزان را به وفور یافت کرد.

هتل های کیش بهتر است یا قشم؟ + بررسی موردی

مقایسه تنوع هتل های کیش و قشم

قابل ذکر است که در جزیره کیش هتل‌های متنوع‌تری را می‌توان پیدا کرد. این هتل‌ها از 5 ستاره گرفته تا هتل‌های 4 ستاره و 3 ستاره و ... با تنوع در خدمات، امکانات، طراحی و غیره موجود هستند. برای مثال در کیش شاهد انواع هتل‌های ساحلی، لوکس، رو به دریا، هتل آپارتمان و ... هستیم. همچنین در چهار جهت این جزیره تعداد زیادی هتل وجود دارد که هر کس بنا به سلیقه خود می‌تواند آن‌ها را رزرو کند. اما در قشم بیشتر هتل‌های 4 ستاره و کمتر وجود دارند. با این حال شاید بتوان گفت در قشم می‌توان تعداد بیشتری سوئیت و منازل خوش قیمت را یافت، به خصوص در مناطق مرکزی و نزدیک بازار این جزیره!

مقایسه تعداد هتل های قشم و کیش

کیش به دلیل سابقه زیادتری که در مدرنیزه و شهرسازی دارد و به دلیل اینکه هر ساله تعداد مسافران داخلی و خارجی بیشتری را به خود جذب می‌کند، تعداد هتل‌های بیشتری هم دارد اما در جزیره قشم تعداد این هتل‌ها به مراتب کمتر می‌باشد. برای مثال هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره جزیره کیش روی هم به 30 عدد و گاهی بیشتر هم می‌رسند اما در مورد قشم این تعداد بسیار کمتر است. با این حال هم قشم و هم کیش در حال تاسیس تعدادی هتل جدید هستند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس