کد خبر 1545710
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
امیرعبداللهیان به همتای مصری در ریاض چه گفت؟

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارش با همتای مصری در حاشیه نشست سران در ریاض گفت: به آقای سامح‌ الشکری گفتم، امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌ رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

به گزارش مشرق، روز گذشته (شنبه) ۲۰ آبان ماه ریاض پایتخت عربستان سعودی میزبان نشست سران کشورهای اسلامی و عربی درباره اوضاع فلسطین بود و آیت‌الله رئیسی در رأس هیأتی در این نشست شرکت کرد.

در حاشیه این نشست نیز دیداری بین آیت‌الله رئیسی و السیسی رئیس جمهور مصر انجام شد.

حسین امیرعبداللهیان هم که آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کرد، امشب (یکشنبه) ۲۱ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به گفت‌وگویش با همتای مصری نوشت: ‏در ریاض به وزیر خارجه آقای سامح‌ الشکری گفتم، امروز روز امتحان ماست و انتظار می‌رود مصر، گذرگاه‌ رفح را برای ارسال آب، دارو، غذا و سوخت به غزه باز کند.

امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و تشدید محاصره غزه از سوی این رژیم با همتای مصری خود سه بار تلفنی گفت‌وگو و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه از طریق مصر و مرز رفح اعلام کرده بود.

وزیر امور خارجه همچنین امشب در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد: رژیم‌ اسرائیل در ۷ اکتبر فروپاشید و اکنون با تنفس‌ مصنوعی آمریکا زنده است. آنچه جهان شاهد است، جنگ تمام‌عیار آمریکا علیه غزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا رحمت کنه عبدالناصر هر چند زیاد ناسیونال بود و دیگر شهدا مصر از مصر توقعی نیست چند بار زورش را زده قسمتش نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس