کد خبر 1545276
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳

به گزارش مشرق، حرف حساب ، در کانال ایتای خود نوشت:

«أ لَمْ تَرَ کیفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً کلِمَةً طَیبَةً کشَجَرَةٍ طَیبَةٍ أصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ. تُوْتی اُکلَها کلَّ حینٍ بِاِذْنِ رَبِّها». این چقدر معنی می‌دهد! می‌گوید [ای انسان] این درخت را سالم نگه دار، آبیاری کن. نگذار ریشهٔ این درخت در وجودت بخشکد. نگذار آفات به ریشهٔ این درخت برسد. تو فقط وظیفهٔ نگهبانی و باغبانی این درخت را داری. اگر این درخت را نگه داری، میوه‌های اجتماعی و اخلاقی خودش را برای همیشه و هر روز و هر ساعت به تو می‌دهد

عجبا! عده‌ای می‌گفتند این عبادت ما، این نمازهای ما برای خدا چه فایده دارد؟ خیال می‌کند باید برای خدا فایده داشته باشد. برادر! برای تو فایده دارد. بندگی من و تو برای خدا، برای خدا فایده ندارد، برای من و تو فایده دارد. عبادت کردن، پرستش کردن، ذکر حق گفتن، به یاد حق بودن، به یاد حق ناله کردن، اشک ریختن، پیوند خود را با حق درست کردن، یعنی ریشهٔ درخت توحید را در وجود خود بارور کردن، احیا کردن، سالم نگه داشتن، آبیاری کردن، این درختی که انسانیت تو به آن وابسته است. این درخت، درخت انسانیت است.

شهید مطهری /از کتاب خدا در زندگی انسان /صفحات ۶۳ و ۶۴

آبیاری ریشه درخت توحید

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    درود و سلام بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس