خواهران ما در فلسطین زیر چکمه های اشغالگران جان می‌دهند

چگونه می‌توانیم در اینجا بنشینیم و از جایگاه زن و لزوم توانمندسازی او بگوییم، در حالی که خواهران ما در فلسطین زیر چکمه‌های اشغال و بمباران با درد و رنج جان می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل بین الملل ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی، در اجلاس بین المللی زن در اسلام با عنوان "جایگاه و توانمندسازی" در جده عربستان حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این اجلاس که برنامه مشترک سازمان همکاری اسلامی و دولت عربستان با حضور هیئات عالی‌رتبه کشورهای اسلامی است، خزعلی ضمن اشاره به ظرفیت زنان در جهان اسلام بر ضرورت همگرایی و اتخاذ سیاست و رویه واحد بین کشورهای اسلامی در خصوص بحران غزه تاکید کرد.

وی در بخشی از بیانات خود گفت: چگونه می‌توانیم در اینجا بنشینیم و از جایگاه زن و لزوم توانمندسازی او بگوییم، در حالی که خواهران ما در فلسطین زیر چکمه‌های اشغال و بمباران با درد و رنج جان می‌دهند.

خزعلی ادامه داد: دنیا سخن از حمایت از زنان و پیشگیری از خشونت علیه زنان می‌گوید در حالی که در غزه فجیع‌ترین خشونت‌ها علیه زنان و کودکان به کار گرفته می‌شود و رژیم اشغالگر با کمال وقاحت و پیش چشم جهانیان اعلام می‌کند که بنا دارد چند بیمارستان را مورد حمله قرار دهد و بی‌شرمانه از مردم غزه می‌خواهد که به مهاجرت اجباری تن دهند.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز روزی است که باید با اتحاد، هم افزایی و همدلی کنشگری خود را افزایش دهیم و صدای خود را به عالم برسانیم و اجازه ندهیم که جنایت جنگی و کشتار جمعی بیش از این در فلسطین اتفاق افتد.

خزعلی در ادامه از همه کشورهای عضو خواست تا پنج مطالبه مهم را از جامعه جهانی درخواست کنند.

اخراج رژیم غاصب اسرائیل از کمیسیون مقام زن که دستش به خون بسیاری از زنان آغشته است، قطع همکاری‌های دیپلماتیک اعضا با این رژیم کودک کش، آتش بس فوری و توقف هرگونه همکاری کشورها که موجب قدرت اسرائیل برای کشتار جمعی شود، استقرار نیروهای حافظ صلح در گذرگاه رفح و ممانعت از بسته شدن این راه حیاتی برای تغذیه زنان و کودکان و در نهایت ارائه شکایت در محاکمه بین‌المللی به خاطر جرایمی که این رژیم علیه زنان، کودکان و محیط زیست مرتکب شده است ۵ مطالبه مطرح شده از سوی خزعلی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس