سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت3 عمليات حجم انبوه آتش توپخانه‌اي و بکارگيري سيستم‌هاي موشکي را از جمله مهمترين برنامه‌هاي آخرين روز اين رزمايش عنوان کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، اميرحميد ارژنگي سخنگوي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت3 در آخرين روز از برگزاري اين رزمايش باحضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته روز گذشته توسط سامانه‌هاي پدافندي عليه پرنده‌هاي مهاجم اين روز را روز شکار هواپيماهاي بدون سرنشين عنوان کرد و گفت: پس از هجوم گسترده انواع پرنده‌هاي مهاجم دشمن فرضي يگان‌هاي پدافندي با استفاده از سامانه‌هاي توپخانه‌اي و موشکي برد کوتاه که در معابر نفوذي و در اقصي نقاط کشور مستقر بودند با آتش پرحجم خود توانستند بيش از 10 فروند از اين هواپيماهاي بدون سرنشين را که به قصد حمله به مراکز حساس، حياتي، صنعتي و جمعيتي هجوم آورده بودند در نقاط مختلف منهدم کنند.
ارژنگي همچنين به تهاجم سنگين هواپيماهاي شکاري بمب افکن دشمن اشاره کرد و گفت: در مواردي زيادي اعلام وضعيت قرمز از طرف يگانها ابلاغ و بلافاصله عمليات مقابله با اين هواپيماها با استفاده از سيستم‌هاي پدافندي اعم از توپخانه و سامانه هاي موشکي برد متوسط و برد کوتاه آغاز شد.
وي ادامه داد: همچنين در بيش از 30 مورد عمليات قفل بر روي اهداف انجام شده و با اخطارهايي که از طريق سامانه هاي توپخانه‌اي داده شد هواپيماهاي متخاصم مجبور به عقب‌نشيني شدند.
سخنگوي رزمايش خاطرنشان کرد: در بخش ديگري از عمليات استفاده از هواپيماهاي رهگير پدافندي را داشتيم که با فرمان صادره از طريق شبکه يکپارچه قرارگاه پدافند هوايي اين هواپيماهاي آماده از يگان هاي مختلف به پرواز درآمده و با انجام عمليات رهگيري با استفاده از تاکتيک‌هايي که از طريق افسران کنترل شکاري مستقر در رادارها صورت گرفت به طرف هواپيماهاي مهاجم هدايت و با رهگيري و هشدار آنها را به عقب راندند.
ارژنگي به انجام موفق عمليات آماد‌رساني، قطعه‌رساني، نگهداري و تعمير در محل در کوتاهترين زمان ممکن در پهنه کشور اشاره کرد و افزود: باتوجه به به گستردگي يگان‌هاي پدافندي در نقاط سخت و صعب‌العبور اين عمليات به نحو شايسته انجام و بخشي از توان قرارگاه پدافند هوايي براي اجرا در زمان بحران به منصه ظهور رسيد.
وي همچنين به آمار ثبت شده از سوي سامانه‌هاي راداري طي 24 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: کل مسيرهاي رؤيت شده توسط رادارها 2هزار و 891 مورد بود و از اين ميان 2هزار و 172 مورد شناسايي پرنده‌ها را داشتيم.
سخنگوي رزمايش ادامه داد: 645 مورد اخطار و کنترل نسبت به هواپيماهاي ناشناس صورت گرفت و کل گزارشات ديده‌بان‌هاي حاضر در رزمايش 10هزار و 608 مورد است.
ارژنگي ادامه داد: امروز نيز عمليات حجم آتش انبوه در ارتفاع پايين و نيز استفاده از سيستم‌هاي موشکي برد کوتاه و برد متوسط را خواهيم داشت که حجم عمليات رهگيري کشف و درگيري امروز نيز بالا خواهد بود.
وي در پايان به عملکرد موفق مراکز فرماندهي و کنترل تاکتيکي و يدکي در روز گذشته اشاره کرد و افزود: اين مراکز توانستند به خوبي با حضور در مناطق مختلف عمليات‌هاي انجام شده را هدايت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس