کد خبر 154456
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱

ورود 90 واگن جدید به خطوط مترو،احداث خط جدید BRT در مسیر بزرگراه صدر،گلایه از تاخیر پرداخت یارانه دولتی به مترو و اتوبوس از مهمترین موضوعاتی بود که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار اتوماتیک(TBM) به خط 3 به آن اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر ،سید جعفر تشکری هاشمی پیش از ظهر شنبه در حاشیه ورود دستگاه حفار اتوماتیک(TBM) به میدان منیره در خط 3 مترو تهران با بیان که از ابتدای سال ریالی از یارانه های بلیت مترو و اتوبوسرانی و بودجه های عمرانی از سوی دولت پرداخت نشده است گفت: متاسفانه با وجود گذشت نیمی از سال دولت به هیچ یک از تعهدات خود نسبت به مدیریت شهری تهران عمل نکرده است و عدم پرداخت اعتبارات مصوب و قانونی در این بخش تبدیل به داستانی تکراری و کسل کننده شده است.

اظهار کرد: از ابتدای سال نه اتوبوس جدیدی به تهران تحویل داده شده و نه ریالی از اعتبارات عمرانی و یارانه های بلیت پرداخت شده و ما فهمیده ایم که باید دستمان را به زانوی خود بزنیم و منتظر نشویم وگرنه مردم تهران باید با پای پیاده به مقاصد خود بروند.

وی تصریح کرد: علاوه بر عدم پرداخت بودجه مترو و اتوبوسرانی، سهم شهرداری از هدفمند سازی ، جرایم راهنمایی و رانندگی و... نیز پرداخت نشده و انگار اجرا نشدن قوانین به امری عادی تبدیل شده است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چرا دستگاه های نظارتی برخورد مناسب با عدم اجرای قوانین ندارند گفت: دستگاه های نظارتی باید مشخص کنند که آیا واقعا قانون اهمیت ندارد و باید نادیده گرفته شود یا نمی توانند با تخلفات فانونی برخورد کنند. همچنین بگویند اگر برخورد کرده اند چرا نتیجه نداده است. متاسفانه هرسال قانونی ر حمایت از حمل و نقل عمومی نوشته می شود اما هرسال مانند کتابچه ای به قفسه های کتاب سپرده می شود.

احداث خط جدید BRT در مسیر بزرگراه صدر

تشکری هاشمی در ادامه در خصوص بهره برداری از فاز نخست خط 5 اتوبوس های تندرو حدفاصل پایانه علم و صنعت تا میدان آرژانتین گفت: خط 5 اتوبوس های تندرو از روز چهارشنبه هفته گذشته، مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت اما استقبال مردم به حدی از این خط خوب بود که عملا خدمات رسانی شروع شد.

وی افزود: در آغاز به کار 50 اتوبوس خدمات رسانی به شهروندان را آغاز کردند که تا پیش از آغاز مهرماه 50 اتوبوس دوکابین نیز به ناوگان این خط افزوده خواهد شد و در صورت نیاز بازهم تعداد اتوبوس ها افزایش می یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از راه اندازی خط جدید اتوبوس های تندرو در مسیر بزرگراه شهید صدر خبرداد و گفت: در تلاشیم که همزمان با بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر خط اتوبوس های BRT در این مسیر نیز به بهره برداری برسد.

 ورود 90 واگن جدید به خطوط مترو

 سید جعفر تشکری هاشمی همچنین در مورد استقبال از مهرماه و آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش حجم سفرهای شهری گفت: علاوه بر راه اندازی خط 5 ورود اتوبوس های تندرو، همزمان با آغاز مهرماه 70 واگن 1 طبقه به خطوط 1،2 و 4 مترو تهران و 20 واگن دوطبقه جدید به خط 5 مترو وارد می شود تا با افزایش ناوگان ، ظرفیت جابه جایی مترو تهران نیز افزایش یابد. که بر این اساس پیش بینی می شود با ورود اتوبوس ها و واگنهای جدید مترو حداقل 500 هزار نفر به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده شود.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم تا پایان مهرماه بخش میانی خط 3 مترو تهران از چهاراراه ولیعصر تا مصلی آماده بهره برداری شود.

تشکری همچنین با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای سال 90 تاکنون اتوبوس جدیدی توسط دولت به تهران داده نشده است گفت: خرید اتوبوس های دوکابین از منابع شهرداری بوده که بخشی از این اتوبوس های تا مهرماه وارد ناوگان می شود و مابقی نیز تا اوایل سال 92 (در مجموع حدود 1200 دستگاه اتوبوس دوکابین، برقی و هیبریدی ) وارد شبکه حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته با توجه به مشکلات و نوسانات ارزی و مشخص نبودن قیمت ارز با مشکلات زیادی مواجه ایم که امیدوار هستیم دولت در این زمینه هرچه سریعتر تصمیم گیری کند و مردم را از بلاتکلیفی درآورند.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: همین طور با توجه به اینکه برای شروع سال تحصیلی باید سرویس مدارس را تدارک می دیدیم ، مصوب شده که تاکسی های با عمر کمتر از 5 سال با دارا بودن معاینه فنی به دانش آموزان خدمات رسانی کنند و رانندگان این خودروها نیز باید دارای صلاحیت های لازم بوده و آموزش دیده باشند.

وی تاکید کرد: ایمن سازی محدوده اطراف مدارس نیز به صورت 100درصدی صورت گرفته است تا سطح ایمنی برای تردد دانش آموزان در شهر ارتقا یابد.

تشکری تصریح کرد: امسال همچنین بالاترین حجم سیستم های هوشمند را در مدیریت ترافیک مهرماه به کارگیری کرده ایم به گونه ای که تعداد دوربین های نظارت تصویری ما بالغ بر 1000 دوربین شده است و نقطه کوری در شهر وجود ندارد. سایر تجهیزات هوشمند برای کنترل سرعت و کنترل تقاطع ها نیز به کارگیری شده است.

معاون شهردار تهران درخصوص اعطای جایزه ارابه طلایی به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: اتوبوسرانی تهران به چندین دلیل توسط نهادهای بین المللی به عنوان مدیریت برتر انتخاب شده است، اول اینکه یکی از بزرگترین شبکه های اتوبوسرانی دنیا به لحاظ تعداد ناوگان و جابه جحایی مسافر است. دوم به دلیل توسعه سریع خطوط تندرو ، سوم به دلیل مشارکت بخش خصوصی و مردم در اجرای شبکه اتوبوسرانی چراکه 60 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران متعلق به بخش خصوصی است. همچنین به دلیل آنکه ناوگان اتوبوسرانی عمر نسبتا جوانی دارد. زمان بندی حرکت ها، استفاده از کارت بلیت الکترونیک و ... نیز از دیگر دلایل انتخاب اتوبوسرانی تهران بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس