کد خبر 1544201
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
انتشار تصاویری از رودهای خونین زمین+عکس

فضانوردان داخل ایستگاه فضایی بین المللی تصاویری از جاری شدن رودهایی به رنگ قرمز خونی در سطح سیاره زمین را ثبت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ورج، هنگامی که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین حرکت می‌کنند، دیدن منظره خونین این سیاره که مایعی قرمز تیره تراوش می‌کند، غیرعادی نیست زیرا دلایلی پشت این پدیده وجود دارد.

همانطور که توسط رصدخانه زمین ناسا توضیح داده شده است، این ۲ تصویر با استفاده از دوربین دیجیتال در سپتامبر ۲۰۲۳ توسط ۲ خدمه ایستگاه فضایی گرفته شده است.

اولین عکس که در ۷ سپتامبر گرفته شده است، دریاچه لاگونا کلرادا را در رشته کوه های آند بولیوی نشان می دهد که از سمت آمریکای جنوبی می گذرد. در اینجا، رنگ قرمز زنگ‌زده نتیجه شکوفایی جلبک‌های قرمز در پی شرایط محیطی، به ویژه آب‌های کم عمق بسیار شور آن است.

انتشار تصاویری از رودهای خونین زمین +عکس

فرآیند مشابهی در بدنه‌های آبی در جاهای دیگر جهان اتفاق می‌افتد، مانند دریاچه نمک ارومیه.

عکس دوم که در ۳۰ سپتامبر گرفته شده است، دلتای رودخانه بتسیبوکا در ماداگاسکار را نشان می دهد. اگرچه آب ها شبیه به هم به نظر می رسند، اما فرآیند متفاوتی باعث رنگ آن می شود. در این مثال، رودخانه به دلیل رسوبات غنی از آهن در آب های آن قرمز شده است.

انتشار تصاویری از رودهای خونین زمین +عکس

این فرآیند مشابه آبشار خونین شرق قطب جنوب است. این مکان از نظر بصری برای اولین بار توسط انسان ها در سال ۱۹۱۱ طی یکی از اکتشافات اولیه قطب جنوب توسط اروپایی ها مشاهده شد. یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ که نمونه‌هایی از آب این آبشاررا مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تعداد زیادی نانوکره غنی از آهن را پیدا کرد که با اکسید شدن قرمز می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    لبیک یا مهدی ع و خامنه ایی عزیز مرگ بر آمریکا و اسراییل....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس