صفارهرندی: افرادی که حماس را مقصر جنایات غزه می‌دانند تاریخ را از وسط خوانده‌اند - کراپ‌شده

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به کسانی که حماس را مقصر جنگ اخیر در غزه می‌دانند، گفت: این افراد تاریخ را از وسطش می‌خوانند، یعنی نمی‌دانند و باید قبلش را بخوانند.

به گزارش مشرق، مرتضی صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: یک صحنه‌ای را دیدم که بسیار آزارم داد، شاید امثال ما غالباً با تکه پاره شدن اجساد مظلومان متأثر شویم. امروز بنده بابت قربت یک بچه‌ای که برای پناه گرفتن، آغوش پیدا نمی‌کند، متأثر شدم و فکر می‌کنم این تابلوی اصلی مردم فلسطین است.

وی افزود:‌ آن طرف بالاخره یک بچه‌ای پناه برده به برادرش یا بزرگتری، ولی این بچه دو ساله هیچکس را نداشت که به آن پناه ببرد. این‌ها را ما در جاهای دیگر ندیده‌ایم. از آن طرف حالت بلوغی که ما در آن بچه‌های کوچک در مواجهه با این سختی‌ها می‌بینیم، خداوند را شکر می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با دیدن این صحنه‌ها، یاد کلام نورانی حضرت زینب می‌افتیم که ایشان می‌فرمایند «ما رأیت الا جمیلا»؛ بنده فکر می‌کنم زبان حال مردم غزه همچنان همین است.

صفار هرندی در پاسخ به کسانی که حماس را مقصر جنگ اخیر در غزه می‌دانند، عنوان کرد: این افراد تاریخ را از وسطش می‌خوانند، یعنی نمی‌دانند و باید قبلش را بخوانند. خودِ رزمندگان حماس پاسخ این را داده‌اند و گفته‌اند یک عمری اسرائیل یک سویه می‌آمد و ما را می‌زد و قتلگاه‌هایی که راه انداخته بود از اول تاریخ فلسطین تا به امروز فراوان بوده است.

وی ادامه داد: در همین دوره‌ای که برای دوره معاصر ما است و در این حملاتی که اسرائیلی‌ها به غزه در دفعات قبل انجام داده‌اند، در همه آن‌ها همین جنایات را انجام داده بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حماس وقتی که اقدام کرد، البته جدای از اینکه گفته می‌شود از قبل اطلاع داشتند که اسرائیل در تدارک یک کار جدید است، اصلاً طرح اخراج مردم از غزه مربوط به عکس‌العمل مقابل طوفان‌الاقصی نیست، بلکه طرح آماده شده اسرائیل بوده که الان در پیش دارد و انجام می‌دهد و الآن حماس پیش‌دستی کرده است.

صفار هرندی افزود: آیا به خاطر آنکه پیش‌دستی کرده و می‌دانستند که اسرائیلی‌ها می‌خواهند در آینده جنایت جدیدی رقم بزنند، مستوجب سرزنش است، این فرمانده از حماس می‌گفت ما که قرار است بمیریم، خب یک جور دیگر این اتفاق بیفتد و یک جور دیگر به شهادت برسیم و برای دفاع از کشورمان تا آخرین لحظه بجنگیم.

وی گفت: هیچ جای دنیا کسی را که برای بقای خودش تلاش می‌کند را نکوهش نمی‌کنند و این یک اصل مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: خدا رحمت کند خالق اثر ماندگار مرحوم سیف‌الله داد که فیلم بازمانده را ساخت. حقیقتاً‌ این جزو آثار ماندگار سینمای ما و جهان تلقی می‌شود.

صفارهرندی افزود: گمان نمی‌کنم دوستان ما که الآن در وزارت ارشاد یا در دولت هستند، ضد این انگیزه را داشته باشند و حتماً آن‌ها هم همراه هستند، گاهی یک سوءتفاهم‌هایی فاصله‌ها را ایجاد می‌کند و باید این سوءتفاهمات برطرف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم وزارت ارشاد به زودی موانع ساخت فیلم سینمایی «بازمانده 2» را برطرف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    لبیک یا مهدی ع و خامنه ایی عزیز مرگ بر آمریکا و اسراییل....
  • ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    چرا اینقدر نسبت به حماس بی رحم شدن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس