کد خبر 154397
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

علیرغم اینکه باید در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا شاهد افت تقاضا و کاهش قیمت تخم مرغ باشیم، قیمت این محصول افزایش یافته و در برخی نقاط تهران به دانه‌ای 300 تومان هم رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، افزایش قیمت تخم‌مرغ در فصل گرم سال که انتظار می‌رود با کاهش قیمت مواجه باشد یکی از نوبرانه‌های تنظیم بازار است که این روزها با بالا گرفتن اختلافات بین وزارت جهاد و وزارت صنعت خودنمایی می‌کند.

 سال گذشته به دلیل آنفلوآنزای مرغی بسیاری از مرغداری‌های تولید‌کننده تخم‌مرغ در 4 استان پرمصرف و تولید‌کننده کشور مجبور به کشتار دام خود شدند و همین عامل باعث شد تا هر شانه تخم‌مرغ تا 10 هزار تومان هم افزایش داشته باشد و هر عدد تخم‌مرغ تا مرز 250 تومان هم رسید اما با اقدامات انجام شده قیمت‌ها متعادل شد و قیمت تخم‌مرغ بعد از چند ماه به عددی 200 تومان رسید.

 آزادسازی صادرات تخم‌مرغ و مقرون به صرفه بودن صادرات این کالا به کشورهای همسایه با توجه به افزایش نرخ ارز باعث شده است تا تولید‌کنندگان این کالای استراتژیک و مهم اقدام به عرضه کمتر این محصول در بازار بکنند.

عدم هماهنگی در بین ارگان تولید‌کننده یعنی وزارت جهاد و ارگان توزیع‌کننده یعنی وزارت صنعت باعث شده است تا تاوان اختلافات این دو وزارتخانه بر سر موضوع انتزاع برخی از وظایف را مردم بپردازند.

به نظر می‌رسد فارغ از تمام اختلافات، تنظیم بازار که در واقع نمود برآوردن نیازهای اقتصاد خانواده است باید به درستی و دقت صورت گیرد و باید اینجا این سؤال را از محمدرضا رحیمی رئیس کارگروه تنظیم بازار پرسید که این کارگروه مشغول چه کاری است که بازار اینگونه آشفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس