کد خبر 1542665
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

به گزارش مشرق، تبیان در کانال تلگرامی خود نوشت:

نفس نوزادانی که به سوخت بند است! ‌

فدریکا مارسی و رویده عام در گزارشی که در وبسایت الجزیره منتشر شده از ترس مادران، شرایط بد نوزادان نارس و قطع شدن دستگاه تنفس در بیمارستان به واسطه کمبود سوخت و برق، صحبت کرده‌اند. ‌

یاسمین احمد، ماما در الشفا، می‌گوید:«بیشتر نوزادان در بیمارستان تنها بازماندگان خانواده‌هایشان بودند.کسی نیست که از آنها مراقبت کند و این تهدید وجود دارد که ممکن است برق قطع شود، بنابراین آنها هم، جان خود را از دست خواهند داد» ‌ آژانس بهداشت و باروری سازمان ملل متحد، UNFPA، تخمین زده که ۵۰ هزار زن باردار در درگیری‌های غزه گرفتار شده‌اند که روزانه بیش از ۱۶۰ زایمان صورت می‌گیرد که از این تعداد حدود ۱۵ درصد از تولدها با عوارض همراه می‌شود.

وزارت بهداشت غزه تخمین می‌زند که ۱۳۰ نوزاد در حال حاضر به انکوباتورها متصل هستند ‌ بیمارستان‌های فلسطین هشدار می‌دهند که در محاصره کامل اسرائیل، ذخایر سوخت رو به اتمام است. وقتی ژنراتورها متوقف شوند، نوزادانی که برای زنده ماندن به انکوباتورهای الکتریکی وابسته هستند، می توانند در عرض چند دقیقه بمیرند. ‌ تالیا، دختر بچه‌ای است که در ۶ اکتبر، درست یک روز قبل از شروع آخرین جنگ رژیم اسرائیل در نوار غزه، به دنیا آمد.او هنوز به کمک دستگاه نفس می‌کشد، ریه‌هایش آب آورده و هنوز به اندازه کافی قوی نیست که به تنهایی کار کند.

سمر عوض، مادر ۲۵ ساله تالیا، می‌گوید:« سالها رویای داشتن دختربچه‌ای را در سر داشتم اما هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم سرنوشت چنین رقم بخورد» ‌ عواد هر لحظه نگران این است که نکند دستگاهی که نوزادش را به زندگی وصل کرده، خاموش شود! او گفت:«می‌ترسم سوخت بیمارستان تمام شود، می‌خواهم این جنگ تمام شود و دخترم در خانه و در کنار برادر و پدرش باشد که همه ما دلتنگ او هستیم» ‌

لینا ربیعی، یک مادر ۲۷ ساله اهل خان یونس، سال‌ها برای بچه‌دار شدن تلاش کرد. پسرش مروان بالاخره یک هفته قبل از شروع جنگ به دنیا آمد. او می‌گوید: «در هر ثانیه که جنگ ادامه می‌یابد، دلم از ترس برای فرزندم و همه بچه‌ها می‌سوزد. امیدوارم جنگ تمام شود و پسرم خوب شود، بعد هر زمان که بخواهم می توانم او را در آغوش بگیرم.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 3
    # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس