رئیس جمهور: امنیت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه‌یافتگی است

رئیس جمهور گفت: کردستان استان وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا، جانبازان، ایثارگران و سرافرازان و همچنین چهره‌های ماندگار است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی سنندج وارد استان کردستان شد.

وی در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان و دیدارهای مردمی، چندین طرح بزرگ استانی از جمله کلان پروژه خط‌آهن سنندج–همدان، فرودگاه سقز و طرح‌های آب‌رسانی استان را افتتاح خواهد کرد.

شرکت در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان و تشریح دستاوردها و نتایج سفر در نشست خبری بخش پایانی سفر رئیس جمهور به استان کردستان خواهد بود.

امنیت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان کردستان به منظور انجام دومین سفر استانی دولت مردمی به کردستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در سنندج گفت: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.


رئیس جمهور ضمن ادای احترام به همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و به ارواح مطهر شهدا افزود: امنیت استان کردستان و همه ایران مرهون تلاش و ایثار شهداست که این استان را از لوث وجود گروهک‌ها پاکسازی کردند تا امروز ما در استان کردستان امنیت، وحدت و انسجام داشته باشیم و این زمینه‌ای برای توسعه یافتگی، کار و تلاش برای استان کردستان است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در دور اول سفر ضرورت‌های استان را شناسایی کردیم و کارهایی در جای جای استان آغاز شد، اظهار داشت: گزارشات حاکی از این است که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که به دست توانای جوانان و مدیران باکفایت شما بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر نشسته و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دور دوم سفرها هم مصوبات سفر اول پیگیری خواهد شد و هم اولویت‌های جدید استان مورد پیگیری خواهد بود، تصریح کرد: سفر بنده به استان‌ها تابعی است از آنچه که در استان باید انجام بگیرد، یعنی آنقدر به استان‌ها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهایی که باید انجام شود به ثمر نشسته است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دغدغه‌مندی و پیگیری مسئولان استانی و حضور آن‌ها در کنار مردم بسیاری از کارها را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر ما نیز گام بلندی در جهت توسعه و رفع مشکلات استان کردستان و مردمان خوب، متدین و پایبند به مبانی و اصول انقلاب اسلامی باشد.

ابرپروژه ملی راه آهن همدان- سنندج افتتاح شد

پروژه راه آهن همدان سنندج با حضور رئیس جمهور در سنندج افتتاح شد، اتصال استان کردستان به شبکه ریلی کشور را برای نخستین بار فراهم می‌آورد که در دولت سیزدهم با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد انجام شده است.

برای پروژه راه‌آهن همدان سنندج اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که اگر این اعتبار با قیمت روز محاسبه شود حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

عملیات راه آهن همدان_ سنندج از ۱۸ سال پیش آغاز و در طول این سال‌ها بعضاً دچار توقف می‌شد اما در ۲ سال اخیر حرکت آن شتاب گرفت.

این پروژه ظرفیت انتقال ۳۰۰ هزار نفر مسافر و حمل ۵۰۰ هزار تن بار در سال را دارد و با وجود پروژه راه آهن همدان سنندج ظرفیت جابجایی حدود ۸۰۰ هزار تن کالا فراهم می‌شود اما در افق ۱۴۲۰ این ظرفیت به سه میلیون تن ارتقا می‌یابد.

کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت از مزایای این پروژه است.


وجود زیرساخت‌های کامل یکی از راه‌های داشتن ایران قوی است

سید ابراهیم رئیسی در آئین افتتاح خط ریلی سنندج-همدان اظهار داشت: خوشحالیم که امروز یکی از آرزوهای مردم دیار کردستان در حال تحقق پیدا کردن است

وی با اشاره به انتظار ۱۸ ساله مردم کردستان برای بهره برداری از این پروژه تصریح کرد: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و از مردمانی محترم فرهنگی و باصفا و مقاوم و مردمانی که دارای سنت‌های ارزشمند منطقه‌ای هستند ایجاد. شده

رئیس جمهور یاداور شد: مردم این دیار همواره پشتیبان انقلاب بوده و هستند و خدمت به این مردم برای دولت و مسئولین فخر است و باید افتخار کرد که به مردم خدمت و تلاش کنند.


وزیر ارشاد: تالار مرکزی سنندج تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد

محمدمهدی اسماعیلی در بدو ورود به استان کردستان گفت: برای تکمیل پروژه عظیم فرهنگی و هنری تالار مرکزی سنندج در سفر رییس جمهور مردمی و هیأت دولت به استان کردستان، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار از فروش نفت که ۱۰۰ رصد قابل تحقق است اختصاص داده شده است.

وی افزود: تا دوسال آینده این پروژه برای اصحاب فرهنگ و هنر استان فرهنگی کردستان تکمیل و نهایی خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: این پروژه بسیار خوب و مهمی است و در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ متر و با زیر بنای ۱۴ هزار و ۱۰۰ متر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: این پروژه دارای چندین بخش است که میزان پیشرفت این بخش ها بیش از ۷۶ درصد بوده و انتظار می‌رود در اینده ای نزدیک شاهد افتتاح این ساختمان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بازنشسته IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    5 0
    کاش در کنار این سفرها برنامه ای هم برای مهار تورم وگرانی که کمر قشر ضعیف وحقوق بگیر وبازنشسته را شکسته ارائه میشد
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 5
      ارائه شده و داره عمل‌میشه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    7 3
    فقر ، فساد ، گرونی
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      2 5
      گنده گویی نکن
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    سلام سهمیه بنزین تاکسیهای اینترنتی چند ماه هست پرداخت نشده لطفا پیگیری کنید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    اگر ایران وارد جنگ شود شاید برای ایران فقط تهران و مرکزی و اصفهان بماند بقیه اش ملحق به کشورهای اطراف بشود
  • US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    حاجی سفر درمانی دیگر اثر ندارد!😁😁😁

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس