اژه ای

رییس قوه قضاییه با اشاره به تفیض اختیاراتش به رئیس کل دادگستری کرمان گفت: این مساله در راستای حل مشکلات تولید کنندگان در کرمان انجام می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ظهر چهارشنبه درنشست با کارآفرینان و صنعتگران استان کرمان با اشاره به نقش فعالان اقتصادی در کشور گفت: برداشت من این است که ما نمی‌دانیم در این شرایط نقش بنگاه‌های اقتصادی چقدر مهم و حیاتی است که اگر اهمیت این نقش را می‌دانستیم در قوانین و بر خوردها متفاوت بودیم و سوال این است که چه کسی باید این نقش را تبیین کند.

وی افزود: این استان با این ظرفیت‌ها و تنوع اقلیم و رتبه‌های بالای و وجود چندین نفر در مسئولان عالی کشور واقعاً چرا نتوانسته‌اند برخی مشکلات را حل کنند؟ چرا این ارتباط و تعامل برقرار نشده است؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: یکی دیگر از مشکلات مساله عرضه توسط تولید کننده است که بدلیل برخی قوانین و سازوکارها است.

وی گفت: معاونت‌های حقوقی و واحدهای حقوقی باید فعال باشند مسائل و مشکلات حقوقی را بررسی تبیین و پیگیری کنند.

وی افزود: امروز نیاز است به یکدیگر کمک کنیم و من امروز هر اختیاری که دارم که می‌تواند در این استان حل مشکل کند همین الان به آقای حجت الاسلام حمیدی تفویض می‌کنم، هر مقداری هم که شما بتوانید مشکلات را با صلح وساز حل کنید ما استقبال و همراهی می‌کنیم، گاهی کسی که زمین می‌خورد به دلیل شرایط و یا تخلف قابل جبران، نباید او را از حیض انتفاع ساقط کنیم بلکه اجازه بدهیم کار کند و جبران کند.

لزوم راه اندازی حوزه قضایی در ۴۰ بخش استان کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح چهارشنبه طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان کرمان، اظهار کرد: باید از شهید والامقام محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم که این روزها جبهه مقاومت بیش از پیش اثرات مجاهدت‌های او را احساس می‌کند؛ این روزها فقط ظرف حدود ۲۰ روز بیش از ۴ هزار کودک و بیش از ۳ هزار زن توسط صهیونیست‌ها غاصب به شهادت رسیدند.

رئیس عدلیه با اشاره به پهناوری و پراکندگی جمعیت در استان کرمان، خطاب به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد برآورد دقیقی در خصوص کمبودهای حوزه‌ها و بخش‌های مختلف قضائی استان کرمان از بُعد انسانی و تجهیزاتی به ویژه در خصوص موضوعات ثبتی و پزشکی قانونی در اسرع وقت ارائه دهد تا پیرامون رفع این مشکلات و کمبودها اتخاذ تصمیم و عمل کنیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضائی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضائی محروم باشند؛ لذا باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به قانون شوراهای حل اختلاف و تأسیس دادگاه‌های صلح گفت: دادگستری استان کرمان برآورد جامع و دقیقی را پیرامون نیاز استان به تعداد دادگاه‌های صلح و همچنین کادر قضائی و اداری این دادگاه‌ها ارائه کند تا بتوانیم در این خصوص نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در قانون پیش بینی شده که ظرف پنج سال ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند؛ من در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: من در سِمت‌ها و بخش‌های مختلف قضائی خدمت کرده‌ام و نسبت به زحمات و گرفتاری‌ها و مشکلات کار شما همکاران قضائی اشراف دارم و می‌دانم که توقعات از شما نیز زیاد است؛ با این همه تاکیدم به شما آن است که مراقبت کنید تا هیچ‌گونه لغزشی در مجموعه ما صورت نگیرد؛ همه ما باید در خصوص صیانت از مجموعه و صیانت از فرد فرد کارکنان و صیانت از بستگان نزدیک خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان تاکید کرد: همه کارکنان به ویژه مدیران باید در پیشبرد امور، نظم و انضباط را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ اگر مدیری انضباط نداشته باشد نباید توقع داشته باشد که زیرمجموعه‌اش نظم و انضباط را رعایت کنند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان طی سخنانی گفت: علاوه بر خدمت‌رسانی هشت مجتمع قضائی به مردم در شهر کرمان، ۳۳ حوزه قضائی نیز در ۱۶ شهرستان و ۱۷ بخش استان کرمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه روند خروجی پرونده‌ها از دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان کرمان در هفت ماه ابتدایی سال جاری، ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد از ابلاغ‌های قضائی استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

همچنین در این دیدار نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه قضائی و شوراهای حل اختلاف، به بیان مطالب و درخواست‌های خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس