کد خبر 1541814
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

به گزارش مشرق، مهدی خراتیان رشته توئیتی را منتشر کرد:


انصارالله رسما به اسرائیل اعلام جنگ کرد و از این پس مادامیکه حملات اسرائیل به غزه ادامه دارد، اراضی ۱۹۴۸ هدف موشکها و پهپادهای یمنی خواهدبود. این اتفاق از این حیث مهم است که زمینه را برای ورود احتمالی حزب الله به جنگ فراهم‌تر و گزینه‌های واشنگتن برای حمایت از تل‌آویو را محدودتر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد در گام اول انصارالله حملاتی به خاک اسراییل خواهد داشت که برخی موفق و برخی ناموفق خواهد بود؛ نفس این مساله فضای روانی لبنان و سایر ملل عرب را تحت تاثیر قرارخواهد داد. در گام بعدی درصورت مداخله حزب الله و حمله ایالات متحده به لبنان نفت‌کشها و کشتیهای باری و حتی (با توجه به درگیری مجدد انصارالله با نیروهای سعودی) تاسیسات نفتی سعودی و امارات هدف موشکهای انصارالله خواهد بود.

شرایط اقتصادی آمریکا به گونه‌ای نیست که تحمل نفت بالای ۱۰۰ دلار را داشته باشد و با توجه به پیش‌بینی رکود توسط فدرال رزرو برای فصل چهارم۲۰۲۳، نگرانی بایدن از این است که درصورت درگیر شدن آمریکا در جنگ، سناریوی «رکود خفیف» به سناریوی «رکود متوسط یا عمیق» تغییر ماهیت دهد و در آن صورت آثار رکود بر انتخابات ۲۰۲۴ سایه انداخته و وضع وی را دربرابر ترامپ بسیار بدخواهدکرد.

اعلام جنگ انصارالله به اسرائیل!

اعلام جنگ انصارالله به اسرائیل!

اعلام جنگ انصارالله به اسرائیل!

اعلام جنگ انصارالله به اسرائیل!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 3
    اعلام و اعتراض و بیانیه و ...دیگه بسه.یه کاری کنید.هر کس که می تونه وظیفه شه کاری کنه.تاریخ تو آینده ما رو قضاوت میکنه و باورش نمیشه ما تونستیم ببنیم و بشنویم صدای مظلوم و سکوت کردیم.چطور تونستیم اینقدر تحمل کنیم😥
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    9 3
    فقط سلاح نفت این خبر را همه جا پخش کنید ، و به گوش مسئولین برای پیگیری و اعلام آن برسانید : کشورهای اسلامی خلیج فارس باید تهدید به نصف کردن فروش نفت کنند در صورتیکه اسرائیل عملیاتش را قطع نکند ، حتی مطرح شدن این حرف باعث گران شدن نفت می شود ، مسئولین باید سریع دست بکار شوند و روی این قضیه بشدت کار کنند ، هیچ سلاح موثری جز نفت برای شکست غرب و آمریکا و فشار شدید آنها بر روی اسررائیل برای قطع عملیاتش نداریم.
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      0 4
      یکی از دلایل این جنگ در این زمان، جلوگیری از صلح عربستان با اشغالگران صحیونیستی بوده، بعد شما اومدی میگی... XD
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 3
    شما تا نیروی پیاده ای نداشته باشید که وارد فلسطین بشه، جنگ را نیتوتید ببرید چون اگه جنگ گسترش پیدا کنه اون طرفی برندست که سرزمین مقابل را فتح کنه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    در صورت حمله آمریکا به لبنان ما هم وارد نبرد بزرگ میشیم.آمریکایی و اسراییلی که در حال بمباران و به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین هستن همان هایی هستن که با تحریم باعث مشکلات اقتصادی ما شدن.همان هایی که دانشمندان ایرانی رو ترور کردن.استعمارگرانی که قرن هاست خون مردم این منطقه رو مکیدن و در حال ظلم و تحمیل رنج به مردم متطقه و جهان هستن.این نبرد آخرالزمانی نبرد بین حق و باطل و خیر و شر است.در صورت ورود آمریکا به جنگ برای حمایت از رژیم جعلی و اشغالگر بابد منتظر چشیدن طعم موشک های ایرانی باشد.موشک هایی که هم به داد مررم فلسطین میرسد و هم انتقام قرن ها ستم رو خواهد گرفت.
  • حسین IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 4
    اگهعربستان و امارات تولیدشونو قطع کنن و ایران فقط نفت بریزه تو بازار شک نکنید تا بشکه ای 500دلار حتمی هست
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 0
      چرند نگو عمو جو ! قطع صادرات نفت امکانپذیر نیست ، برو یه ذره اقتصاد سیاسی بخون !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس