سرهنگ فرمهيني اعلام کرد: در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 بيش از 10 فروند از هواپيماهاي بدون سرنشين دشمن فرضي که در نقش موشک هاي کروز حمله ور شده بودند، توسط آتش بارهاي توپخانه اي ضدکروز منهدم شدند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل فرمهيني فراهاني معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) عصر امروز جمعه با حضور در منطقه عمومي رزمايش و در بيان گزارش عملکرد عملياتي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 اظهار داشت: در حوزه شبکه يکپارچه پدافند هوايي با توجه به تحول به وجود آمده و استفاده از سامانه ها و تجهيزات مدرن راداري که گامي براي هوشمند سازي اين شبکه بود، موفقيت چشمگيري داشتيم.
وي تصريح کرد: در اين راستا رادارهاي تاکتيکي "گپ فيلر" که تکميل کننده شبکه راداري کشور هستند نيز مورد تست و ارزيابي قرار گرفتند و پرنده هاي بدون سرنشين ( آر پي وي) را با آر سي اس کم کشف و شناسايي کردند.
معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) اضافه کرد: همچنين انسجام و هماهنگي در کليه يگان هاي شرکت کننده در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 بسيار قابل توجه و مثمر ثمر بود که بر اين اساس مي توانيم در ارتقاي توان رزم گام موثري را برداريم و پاسخ کوبنده اي را به دشمنان جمهوري اسلامي ايران بدهيم.
وي با اعلام اينکه در حوزه سامانه هاي موشکي تست ها و ارزشيابي هاي ما در همه ابعاد موفقيت آميز بود، گفت: همچنين در تست سامانه هاي توپخانه اي (مصباح) نيز به موفقيت دست پيدا کرديم.
فرمهيني اعلام کرد : در بخش سامانه هاي جنگال، سامانه هاي اخلالگر، سامانه هاي فريب دهنده، سامانه هاي جهت دهنده و سامانه هاي هشدار دهنده و کلا در بحث جنگ الکترونيک هم با تعامل خوبي که پرسنل قرارگاه با مراکزعلمي و دانشگاهها و همچنين بخش صنعت داشته اند و شاهد موفقيت بسيار بالايي بوديم .
وي گفت: يقين دارم با اين موفقيت ها بتوانيم گام هاي موثري در اين حوزه برداريم و شاهد به روز شدن سامانه هاي جنگ الکترونيک و برخورداري از جنگ الکترونيک نوين که امروزه در حوزه فناوري حرف اول را مي زند پيشرو باشيم.
معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) اضافه کرد: همچنين ما در حوزه فناوري و ارتباطات و پردازش اطلاعات و ديتا شاهد موفقيت هاي بسيار زيادي در اين رزمايش بوديم ضمن اينکه در حوزه شبکه ديده باني کشور نيز با استفاده از تجهيزات پيشرفته اي که داشته ايم نيز بسيار موفقيت آميز عمل کرديم.
وي همچنين خبر داد : در بخش سامانه هاي ضد کروز قرارگاه و حجم بسيار زيادي از آتش بارهاي توپخانه اي و سامانه هاي موشکي و استفاده از تاکتيک هاي ناهمگون جنگ ناهمتراز از موفقيت بسيار خوبي برخوردار شديم.
فر مهيني با اعلام اينکه امروز بيش از 10 فروند از هواپيماهاي سرنشين ( آر پي وي ) دشمن را که در نقش موشک هاي کروز به ما حمله ور شده بودند توسط آتش بار هاي توپخانه اي ضد کروز منهدم کرديم، گفت: همچنين در بخش جمع آوري اطلاعات شناسايي پرنده هاي دشمن نيز تست ارزيابي خوبي انجام شد ضمن اينکه در تست سامانه هاي متحرک اطلاعات و شناسايي و جمع آوري اطلاعات نتيجه بسيار خوبي را به دست آورديم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس