معافیت مدال آوران بلگراد و هانگژو از مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، گفت: کشتی‌گیران مدال‌آور رقابت‌های جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی هانگژو از مرحله نخست انتخابی تیم ملی معاف شدند.

به گزارش مشرق، علی محمدی اظهار کرد: مسابقات قهرمان کشوری به‌عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی المپیک پاریس برگزار خواهد شد. با نظر کادرفنی تیم ملی کشتی، قرار است مدال‌آوران جهانی و بازی‌های آسیایی و همچنین کشتی‌گیرانی که در بلگراد سهمیه المپیک را کسب کردند، از مرحله نخست انتخابی معاف شوند. حضور این ملی‌پوشان نیز در آینده نزدیک اعلام شده تا از چه مرحله‌ای وارد چرخه انتخابی تیم ملی شوند.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، گفت: در رقابت جهانی بلگراد تنها در ۲ وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم نتوانستیم سهمیه المپیک پاریس را بدست آوریم که بنا داریم طبق تقویم اتحادیه جهانی ۲مجوز باقی مانده را در مسابقات قزقیزستان و ترکیه کسب کنیم. با تصمیم کادرفنی هنوز مشخص نیست برای کسب سهمیه المپیک کدام ملی‌پوش به این مسابقات اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی قرار است از ۱۶ تا ۲۵ آبان در مازندران برگزار شود که ۱۰ملی‌پوش در ۸ وزن به این مرحله فراخوانده شده‌اند. تنها در وزن ۷۲ و ۸۲کیلوگرم هنوز نفرات دعوت شده مشخص نیستند.

محمدی در پاسخ به این سوال که گفته شده محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ۲سال از فعالیت رسمی محروم شده است، خاطر نشان کرد: هنوز اطلاعات دقیقی و کافی در این خصوص ندارم و نمی‌توانم در خصوص تصمیم اتحادیه جهانی نظری بدهم.

مبارزه حساس محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در مرحله مقدماتی وزن ۶۷ کیلوگرم در بلگراد در حالی با تساوی در حال انجام بود که ناگهان یک بطری آب به تشک پرتاب و مانع از اجرای فن از سوی کشتی‌گیر ژاپنی شد. پس از وقفه‌ای، نتیجه آن مبارزه به سود گرایی تمام شد ولی با توجه به حساسیت مبارزه‌های این وزن از جهت کسب سهمیه المپیک، ژاپنی‌ها نسبت به پرتاب بطری به تشک معترض شدند و اعتقاد داشتند این اقدام منجر به عدم اجرای فن از سوی کشتی‌گیرشان و تغییر نتیجه شده است. آنها محمدعلی گرایی برادر بزرگتر محمدرضا را پرتاب کننده بطری به تشک معرفی کردند.

گفتنی است که پویا دادمرز در ۵۵ کیلو (برنز)، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلو (برنز)، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلو (نقره)، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو (برنز) و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم (طلا) در مسابقات جهانی برای تیم ملی فرنگی کشورمان مدال‌های ارزشمندی بدست آورند. همچنین امین میرزازاده و محمدهادی ساروی با مدال طلا، ناصر علیزاده و امین کاویانی‌نژاد با مدال نقره و دانیال سهرابی با مدال برنز به کار خود در بازی‌های آسیایی هانگژو پایان دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس