تدارکات ترکیه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره غزه

یک منبع آگاه به ریانووستی گفته است که ترکیه موافقت شماری از کشورهای منطقه را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره غزه به دست آورده است.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک در پایتخت ترکیه به خبرگزاری روسی «ریانووستی» اعلام کرد که آنکارا حمایت شماری از کشورهای منطقه را برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح درباره غزه جلب کرده است و در حال انجام اقدامات مربوطه برای این نشست بین‌المللی است.

طبق این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد یک کنفرانس بین‌المللی صلح درباره غزه برگزار کند.

یک منبع آگاه به ریانووستی در این خصوص گفت: «پس از اظهارات آقای اردوغان، ما پیام‌هایی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک شماری از کشورهای منطقه درباره حمایت از این ایده دریافت کردیم. به دستورالعمل آقای رئیس‌جمهور، کارهایی در این راستا در جریان است. امیدواریم که این ابتکار عمل به زودی اجرا شود».

جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در نوار غزه در حالی گسترش می‌یابد که صندوق بین المللی حمایت از کودکان سازمان ملل با اشاره به بحران غزه تاکید کرد که وضعیت کودکان غزه وحشتناک و آمار کشته شدگان کودک فاجعه است.

بنابر آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه در حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۸ هزار نفر است که بسیاری از آنها زن و کودک هستند. طبق برخی آمارها، تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر کودک به دست رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

«رجب طیب اردوغان» در سه هفته گذشته بارها از جنایات رژیم صهونیستی علیه فلسطینیان غزه به شدت انتقاد کرده و خواستار توقف فوری جنگ علیه فلسطینیان شده است و اخیراً‌ در جریان سخنانی تأکید کرد که حماس گروه تروریستی نیست و این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه از رژیم صهیونیستی خواست تا از «حالت جنون» خارج شود و حملات گسترده‌ علیه زنان و کودکان غزه را متوقف کند و به درخواست وی، دهها هزار نفر از مردم ترکیه بعد از ظهر شنبه ششم آبان ماه در حمایت از فلسطین در نزدیکی فرودگاه «آتاتورک» در شهر استانبول در ترکیه تجمع کردند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    باز دوباره شرق مدیترانه زمین بازی در‌ جنگ تمدنی بزرگ بین امپراطوری ایران و امپراطوری روم جدید (آمریکا)
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    خوبه آقای امیرعبداللهیان در این نشست به اردوغان بگه (هنگام سخنرانی) بهتره بجای سیمنار ، تجهیز و فروش نفت و گاز به رژیم کوک کش رو متوقف کنید
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    باز اردغان این موجود خبیث منافق دنبال شناگری و ماهی گرفتن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس