اسپانیا: نتانیاهو را باید به دادگاه کیفری بین‌المللی ببریم

مقام ارشد دولت اسپانیا روز یکشنبه گفت، باید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دادگاه کیفری بین‌المللی برد تا به عنوان جنایتکار جنگی دادگاهی شود.

به گزارش مشرق، سرپرست وزارت حقوق اجتماعی اسپانیا روز یکشنبه از اروپا خواست که فوراً علیه نسل کشی برنامه ریزی شده در فلسطین اقدام کند.

«ایون بلارا» سرپرست وزارت حقوق اجتماعی اسپانیا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «اکس» گفت: «امروز ما با مردم کشور و آن گروه از مردم سراسر اروپا همراه هستیم که می‌خواهند یک بار برای همیشه به این نسل‌کشی برنامه‌ریزی‌شده و پاک‌سازی قومی مردم فلسطین که توسط اسرائیل در حال انجام است، پایان دهند.»

اسپانیا: نتانیاهو را باید به دادگاه کیفری بین‌المللی ببریم

وی تأکید کرد: «ما نمی‌خواهیم در این نسل‌کشی برنامه ‌ریزی‌شده شریک باشیم و فکر می‌کنیم که اروپا باید فوراً وارد عمل شود. مردم از این که می‌بینند چگونه کل موضع اتحادیه اروپا تابع منافع ایالات متحده و اسرائیل است شگفت زده می‌شوند.»

در روزهای گذشته، نزدیک به ۷۰ هزار نفر در مرکز شهر «بارسلونا» در اسپانیا تجمع کرده و شعار «نسل کشی در فلسطین را متوقف کنید» سر دادند. تظاهرکنندگان شهر بارسلونا از رهبران اتحادیه اروپا خواستند آتش‌بس فوری را در منطقه اعمال کرده و معامله‌های تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

طبق بیانیه‌ ای که بیش از ۳۰۰ سازمان امضا کردند، معترضان همچنین درخواست کردند، کریدوری برای ارسال کمک بشردوستانه با هدف اجازه به ورود غذا و دارو به غزه ایجاد شود و از اتحادیه اروپا خواستند با تحریم رژیم صهیونیستی «به اشغالگری، استعمارگری و آپارتاید علیه فلسطینی‌ها پایان و اجازه به بازگشت هشت میلیون آواره فلسطینی دهد.»

این مقام ارشد دولت اسپانیا بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با رژیم اسرائیل تعلیق و مقام های این رژیم را تحریم کنند.

او گفت: «البته باید نتانیاهو را به دادگاه کیفری بین‌المللی ببریم تا به عنوان جنایتکار جنگی دادگاهی شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس