نوشتن وصیتنامه های جعلی برای کوروش

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: در اثر نبود آگاهی‌های تاریخی برای کوروش وصیت‌نامه‌ها نوشتند و از زبان او سخن‌ها گفته‌اند.

به گزارش مشرق، مصطفی ده‌پهلوان، در نشست کوروش هخامنشی از افسانه تا واقعیت در پرتو اسناد و مدارک تاریخی و پژوهش‌های باستان‌شناسی گفت: پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در صدد است فرصت بهتری برای پرداختن به حوزه‌های فرهنگی و تمدنی فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بر آن است، بر اساس مأموریت و رسالت خود منطبق بر اهداف و برنامه‌ها، سلسله نشست‌های تخصصی برای پرداختن به امور تاریخی و فرهنگی کشور برگزار کند افزود: نشست کنونی در راستای رویکرد تازه برگزار شده است.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: هفتم آبان‌ماه، به گواه اسناد تاریخی سالروز ورود کوروش، نخستین شهریار هخامنشی بدون هرگونه جنگ و خونریزی به بابل است.

وی گفت: در حالی که کوروش خدای یکتا را پرستش می‌کرد، به باورهای دینی ساکنان بابل احترام گذاشت و بویژه یکتاپرستانی را که بر دین و سنت پیامبر اولوالعزم، رهایی بخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یوسف از همدان IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آره دیگه کوروش همانطوری وارد بابل شد که سعد ابن ابی وقاص وارد مداین شد
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    این آدم بی سواد اطلاع نداره که این وصیت نامه ها رو تاریخ نگارهای یونانی رومی و بابلی نقل کردن نه عمه من
  • حمیدرضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    خود شاهان قرون وسطایی و عقب افتاده و فرومایه هاخامنشی و ساسانی چی بودن که پادوهاشون بخوان باشن ، حکومت هخامنشی و ساسانی چی بوده بجز دوتا حکومت قرون وسطایی و مروج خرافات باستانی و هندی آریایی ، از غسل کردن با ادرار گاو بگیر تا نوشیدن پیشاب گاو تا ازدواج با محارم و زندانی کردن زن در تویله بخاطر ... و غیره خود کوروش هاخامنشی شونم که بت پرست بود و به محض ورود به بابل مقابل بت مردوک که بزرگترین خدای بابلی ها بود سجده شکر بجا آورد واقعا آدم میمونه که چطور یه عده بی اینا ارجگذاری میکنن 🤣🤣
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      شما که نمی دانید قرون وسطی از دوران افول امپراتوری روم تا عصر رنسانس اروپا بود یعنی چه؟ چگونه از آن استفاده می کنید؟؟! منشور کوروش هخامنشی در سازمان ملل متحد نصب است و بر عدالت و حقوق انسانی در ایران زمان هخامنشیان، بر خلاف شما بازماندگان نسل چنگیز خان خون آشام مغول زردپوست گرگ پرست، که حتی مورد تأیید رقیب ایران یعنی یونان و روم بود، گواهی می دهند.
  • حمیدرضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    خود شاهان قرون وسطایی و عقب افتاده و فرومایه هاخامنشی و ساسانی چی بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس