بیانیه مشترک ۸ کشور عربی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

وزرای خارجه ۸ کشور عربی با انتشار بیانیه‌ای مشترک کشتار و کوچ اجباری مردم فلسطین در نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه عربستان، امارات، اردن، بحرین، عمان، قطر، کویت، مصر و مراکش امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بمباران مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمدده است که «حق دفاع ازخود نقض قوانین بین‌المللی و نادیده‌گرفتن حقوق مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند.»

وزاری خارجه این ۸ کشور عربی همچنین «کوچ اجباری و مجازات دسته‌جمعمی مردم فلسطین در غزه» را محکوم کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین امروز پنج‌شنبه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تنها طی چند ساعت گذشته و در جریان ۴۳ جنایتی که در حق غیرنظامیان فلسطینی انجام داده، ۴۸۱ غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون ۷۰۲۸ فلسطینی از جمله ۲۹۱۳ کودک، ۱۷۰۹ زن و ۳۹۷ سالمند به شهادت رسیده‌اند. علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون، ۱۰۵ فلسطینی نیز در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۱۹۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین این مقام پزشکی اظهار داشت که ناپدیدشدن ۱۶۵۰ فلسطینی از جمله ۹۴۰ کودک که همچنان زیر آوار هستند به وزارت بهداشت فلسطین اطلاع داده شده است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین نسبت به وقوع فجایع انسانی به دلیل تبدیل بیمارستان‌ها به پناه‌گاه هشدار داد، چرا که این موضوع به شیوع بیماری‌های واگیردار خواهد انجامید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 26
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 2
    سلام به همه عزیزانم ....همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ✌️✌️👊👊🤝🤝💪💪✌️✌️💙💚💝💝✅✅🇮🇷🇮🇷.......
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    خاک بر سرشون که برای اسراییلی ها حق دفاع قائلند.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    امارات؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    ۹ کشور
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    کشورهای عربی دربرقراری رابطه بارژیم حعلی مسابقه باهم دارند ولی عرضه یک حمایت قاطع از هم زانان خودشون فلسطینی ها ندارند.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اونورم هست
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بایدن هم مثل گوترش نمیداند که رئیس اصلی کس دیگر است و انها مترسکی بیش نیستند. سازمان ملل و شورای امنیت تحت نفوذ صهیونیست ها هستند و بدون اجازه انها هیچ اقدامی نمیتواند بکنند..ان گونه که سخنگوی نخست وزیر انگلیس سخن میگوید ،نشان میدهد مادر و مغز متفکر صهیونیست ها در انگلیس و امریکا بعنوان شاخ صهیونیست ها عمل میکند و اختیارش هم دست لابی صهیونیست امریکاست نه بایدن ومجلس های امریکا . ا و اسراییل هم چشم صهیونیست ها در منطقه است .این چشم در منطقه باید کور گردد .تا سرمایه داران زالو صفت نتوانند با ایجاد امنیت برای خود در امریکا و اروپا و دیگر کشورها با سپر بلا کردن عده ای و جنگ افروزی در کشور های اسلامی و غیره در اسایش زندگی کنند. جنگ اکراین و روسیه هم سیاست انها برای تسلط بیشتر بر کشور های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی است .برای نجات مردم دنیا از دست صهیونیزم جهانی باید،منافع انها در کل دنیا به بخطر افتاده و شرکت های بزرگ صهیونیستی ،مورد تحریم مسلمانان و دیگر کشور های مستقل و ازادیخواه ومستضعف جهان قرار گیرند. .با قطع صادرات نفت به انها ماشین جنگیشان را نا کار امد کرد .و زمستان سخت را نصیبشان کرد . . انشا ء الله
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    سم الله القاصم الجبارین :صهیونیزم جهانی با ساختن یک دفتر کار در فلسطین به نام اسراییل علاوه بر نسل کشی و اواره گی فلسطینیان ،سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در کل جهان بخصوص خاور میانه اجرا میکند .تمام جنگ های منطقه :ایران و عراق ،سوریه ،لبنان ،لیبی ،یمن و عربستان،روسیه واکراین ،افغانستان ،وتمام جنگ های دنیا با هدایت اطاق فکر لابی صهیونیست مستقر در امریکا و اروپا و دیگر جاهای امن دنیا با هدایت انگلیس ،طراحی و اجرا شده است .بیشک انها بنا بر اعتقادی که خودشان مطرح کرده اند :که اشرف انسان های دنیا هستند و بقیه انسانها چون چهار پایان بوده و باید در خدمت انها باشند کشتن تمام مردم دنیا را مجاز دانسته و بر همین اساس در نسل کشی هایی چون بمباران غزه وحشیانه عمل میکنند. انها بویی از انسانیت نبرده و برای هیچ کس جز خودشان ارزش قائل نیستند .لذا کشور های اسلامی و دیگر کشور های مستقل و ازاده دنیا باید دست بدست هم داده و شریان های سیاسی و نظامی و اقتصادی انها را در منطقه و کل جهان مورد حمله قرار داده و نابود کنند تا شر اختاپوس جهانی و توده سرطانی صهیونیزم از سر مردم دنیا کنده شود ..انشاءالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس