کد خبر 1539764
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز ده نفر از یک خانواده مقاوم غزه از خاندان الحسنی یکجا به شهادت رسیدند که در میان آنها،‌ محمد فایز الحسنی برادر شهید هنرمند نقاش هم بود.
وی برادرزاده فرمانده مجاهد «ایاد» که چندی قبل توسط صهیونیست ها ترور شد بود و برادرش «رماح» که از فرماندهان عملیاتی سرایا -شاخه نظامی جهاد- بود همانی است که پدرش آخرین نقاشی او را به رهبر انقلاب تقدیم کرد.

محمد را سالها بود که می شناختم. نظامی نبود. دستی در هنر و رسانه داشت. موسسه رواسی که او مدیریت میکرد روی تولیدات هنری و جشنواره ها فعالیت داشت.
آخرین بار کمتر از یک ماه قبل بود که از او خواستم نظرش را درباره جایگاه فوتبال در فلسطین بیان کند. با هم زیاد حرف می‌زدیم و گاها فرزندان بامزه اش هم مهمان گفتگوی ما می شدند.

وقتی مشهد بودم و گاها با هم حرف می‌زدیم خیلی التماس دعا می گفت و آرزو داشت که بتواند به زیارت امام رضا علیه السلام بیاید.
می‌گفت ما از نوادگان موسی بن جعفر علیه السلام هستیم و دل ما پر می‌کشد برای آنجا.. همسرش هم که دو ماه قبل به استانبول آمده بود میخواست برای زیارت به ایران بیاید که موفق نشد.

گرچه هیچ جا بروز نمی داد ولی شیعه بود اما در همه کارها خیلی سخت «کالجسد الواحد» در کنار بچه های مجاهد حماس و جهاد کار میکرد.
یادم هست رمضان که با بچه ها کمپین «سنفطر فی القدس» را کار می کردیم، بخاطر اینکه شاید برخی حساس باشند خواستم که این موسسه محور کار غزه نباشد.

با من تماس گرفت و مفصل توضیح داد که ما یک گروه مشترک با مشارکت همه فعالان رسانه ای از گروههای مختلف فلسطینی داریم و خدا را شکر بدون کمترین مشکلی کار می‌کنیم و فقط اسم ما مطرح نیست. بچه های حماس هم بعدا همین را تایید کردند.

چند روز قبل خانه اش بمباران شد. در اینستا نوشت که بچه هایم را از زیر آوارها درآوردم ولی توفیق شهادت نداشتم. همسایه های شان چند تا شهید داده بودند و گویی موشک ها دنبالش گشتند و امروز در خانه مادرش در خان یونس همه را کشتند.

امروز موشکهای سنگدل اسراییلی، کینه دیرین همین مجاهدت وحدت طلبانه و برادری دوشادوش را از او گرفتند و این عاشق اهل بیت علیهم السلام را به آرزویش که دیدار امامانش بود رساندند. آن موشک نفهمید که کدام شهید شیعه و کدام سنی است!

حقا که تجلی وحدت حقیقی همین جاست. در مواجهه با طاغوت... اینجاست که اسلام آمریکایی متحجر می ماند که آیا حالا هم باید ساکت بماند یا مجبور است برای یاد کردن از یک شهید شیعه، سکوت و بی تفاوتی را در این مبارزه تمام عیار با طاغوت زمان کنار بگذارد ؟!

درود خدا بر او که برای دفاع از آرمان فلسطین شب و روز نمی شناخت و بدا به حال ما خستگان ‌مدعی! سلام ما را هم به خاندان پیامبر ص برسان!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس