کد خبر 1539641
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵

به گزارش مشرق، احسان کیانی، کارشناس مسائل خاورمیانه مطلبی را با عنوان بحران بشری در غزه در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که برگرفته از گزارشی از اندیشکده شورای روابط خارجی است:

«اندیشکده شورای روابط خارجی» طی گزارشی مورخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ به قلم کریستین‌بوری، کارشناس حقوق‌بشری در زمینه بهداشت‌ودرمان؛ بیان داشته که باید «ضمن ارائه کمک فوری به غزه به ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای فرار غیرنظامیان» مبادرت کرد.

طبق این گزارش؛ غزه قلمرو کوچکی به وسعت ۳۶۰ کیلومتر مربع است که حتی پیش از جنگ اخیر نیز حدود ۹۵ درصد از جمعیت آن به آب سالم دسترسی نداشتند. علاوه بر اینکه بیش از نیمی از مردم غزه برای خدمات اولیه به کمک‌های بین‌المللی وابسته هستند.

به اذعان بوری، «حملات هوایی اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی و مراکز درمانی منجر به کشتار گسترده غیرنظامیان شده است». او به گزارش «سازمان بهداشت جهانی» اشاره می‌کند که طبق آن «سیستم بهداشتی غزه در نقطه شکست قرار دارد و بیمارستان‌ها ضمن پذیرش بیماران فراتر از ظرفیت خود، مجبور به سهمیه‌بندی ذخایر سوخت و تجهیزات پزشکی هستند».

نویسنده در شرایطی خواستار ایجاد مسیری برای تخلیه ساکنان غزه شده که اولاً وضعیت تراکم جمعیتی در آن محدوده جغرافیایی مانع از آن است و به خصوص که در شرایط بمباران هوایی مداوم رژیم صهیونیستی نیز، چنین امری بی‌خطر نیست. ثانیاً مهاجرت از غزه، معنایی جز تسلیم در برابر اشغال‌گری و نژادپرستی حاکمان تل‌آویو نخواهد داشت. ثالثاً مردم غزه، وضعیت بیش از ۲ میلیون آوره فلسطینی در اردن، نزدیک به ۵۰۰ هزار آواره در لبنان و سوریه را دیده‌اند و دلیلی ندارد که به اختیار خود به وضعیت ملتی بدون سرزمین دچار کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 1
    نه بابا چیزی که نشده. هنوز اول طوفانه بزارید بوزد. فوتینا
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      0 0
      این طوفان به اسرائیل رسیده، رسیدنی...فکر نکن چارتا ناو و ناوچه و هواپیمای نسل 4 و 5 و 6 بتونه اسقاطیل رو نجات بده! چخه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس