کد خبر 1539203
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
صهیونیست

رژیم‌صهیونیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا این جریان به گوش دنیا نرسد؛ کما این‌که طبق اذعان کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران، از زمان تشدید درگیری‌ها تاکنون ۲۲ خبرنگار کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که بیشتر رسانه‌های حامی جریان غرب تلاش می‌کنند ماجرای طوفان‌الاقصی را به سمت خود کشیده و سمت و سوی حقیقت را وارونه جلوه دهند، رسانه‌های دیگری هم در این مدت تلاش کرده‌اند به اندازه توان خود به سمت انعکاس حقیقت بروند.

هرچند که رژیم‌صهیونیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا این جریان به گوش دنیا نرسد؛ کما این‌که طبق اذعان کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران، از زمان تشدید درگیری‌ها تاکنون ۲۲ خبرنگار کشته شده‌اند.

کمی قبل هم برخی خبرها نشان از اخراج خبرنگارانی داشت که در این درگیری‌ها، از حماس حمایت کرده یا پست‌هایی در ارتباط با آن را در فضای مجازی لایک کرده بودند.

جام‌جم درگزارش پیش‌رو، نگاهی به برخی ازاین ممانعت‌ها از انتشارحقیقت وشکست انحصار رسانه‌ای رژیم‌صهیونیستی انداخته که با تلاش خبرنگاران و به‌رغم برخی موانع صورت گرفته است.

بعد از آن‌که طوفان‌الاقصی، وجهه ساختگی رژیم‌صهیونیستی را کنار زد، روایت‌های دروغ از این ماجرا هم شدت گرفت. شبهات زیادی درباره این ماجرا مطرح شد تا جنگ میدانی به جنگ روایت‌ها کشیده شود.

شبهات بسیاری که هرکدام به‌مرور مشخص شد که اشتباه و یک دروغ بوده است. حالا به‌نظر می‌رسد نه تنها این روایت به سمت و سوی دیگری رفته و دیگر امکان ادعای چنین روایت‌های بی‌پایه و اساسی از طرف صهیونیست‌ها وجود ندارد، بلکه خبرنگاران آزاد و گزارشگران بسیاری از رسانه‌ها در تلاش هستند تا روایت درست خود را از این ماجرا بیان کنند.

نمونه‌ای از یک روایت درست

یکی از این حرکت‌های همسو با حقیقت، مربوط به خبرنگار الجزیره است که در یک گفت‌وگو، دروغ صهیونیست‌ها درباره کشتار نیروهای مقاومت را فاش کرده است. ماجرا از این قرار است که یک منبع فلسطینی با انتشار تصاویری خبر داده که ارتش رژیم‌صهیونیستی که در آغاز عملیات طوفان‌الاقصی مدعی شده بود شماری از نیروهای مقاومت را هنگام بازگشت به غزه به شهادت رسانده، در واقع گروهی از کارگران فلسطینی را به شهادت رسانده است.

خبرنگار الجزیره در گفت‌وگویی که با او داشته، از برخی دروغ‌ها و دلایل این شایعه‌پراکنی‌ها پرده برداشته است. یکی از خبرنگاران الجزیره در گفت‌وگو با محمد الکرد، فعال فلسطینی، ماجرای روایت‌های دروغین را برملا کرده که خود بخشی از این روایت حقیقت بوده است.

الکرد در این گفت‌وگو اذعان کرد: نباید صحبت اسرائیل را قبول کرد. آنها به ارتکاب جنایات جنگی اعتراف نخواهند کرد. آنها به این واقعیت که روزنامه‌نگاران، آمبولانس‌ها، کودکان و محله‌های آرام و پر از غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند، اعتراف نخواهند کرد. باورشان نکنید.

گزارشگرانی که سعی می‌کنند شما را وادار به باورشان کنند را هم باور نکنید. آنچه را که می‌بینید باور کنید و آنچه ما می‌بینیم بسیار واضح است. عدم توازن قوا بین دو طرف مشخص است و میزان ویرانی در نوار غزه بسیار فاحش است و قابل‌انکار یا تردید نیست.

خبرنگار الجزیره هم در ادامه این صحبت‌ها گفت: آیا آن دختر را که در روزهای ابتدای طوفان‌الاقصی تصویرش پخش شد به خاطر دارید که گفته شد به او تجاوز و کشته شده است؟ مادر دختر تأیید کرد که چنین اتفاق‌هایی برای دخترش نیفتاده است.

رژیم اشغالگر اسرائیل به موازات ادعاها و دروغ‌ها در رسانه‌های بین‌المللی حمله می‌کند. این کارهای رژیم‌صهیونیستی برای توجیه حملات وحشیانه خود به مردم فلسطین است.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش‌هایی درباره قتل‌عام‌های حماس منتشر کرده‌اند اما هیچ تصویر یا ویدئویی از بچه‌هایی که درباره آنها صحبت کردم، نیست و اجساد آنها را نشان دادند. حتی بایدن هم این اشتباه را مرتکب شد.

منافع مشترک آمریکا و اسرائیل

در ادامه دوباره به صحبت‌های محمد الکرد بازمی‌گردد که می‌گوید کشورهای غربی منافع مشترکی در منطقه خاورمیانه با رژیم‌صهیونیستی داشته و اتحادهای استراتژیکی با این رژیم دارند.

به همین دلیل اعتقاد آنها به داستان اسرائیل همان‌طور که می‌دانید ناشی از احساس غم و اندوه از سقوط و تلفات غیرنظامی نیست. به نظرم اسرائیلی‌ها دوستان آنها هستند.

در نهایت آمریکا به شاخه استعماری خود خدمت می‌کند.

دلیل دیگر هم این است که فلسطینی‌ها در دسته‌بندی مسلمانان هستند و آن‌طور که نگاهی به آمار کشتگان سراسر دنیا نشان می‌دهد، بیشترشان مسلمان بودند و این توانایی دستگاه رژیم‌صهیونیستی، آمریکا و انگلیس برای بهره‌برداری از اسلام‌هراسی است.

در واقع تلاش آنها برای توجیه پاکسازی قومی مردم فلسطین و دست زدن به نسل‌کشی است که واقعا ترسناک است؛ کما این‌که در مورد خبرنگار سی‌ان‌ان هم به‌خوبی دیدیم که چطور اطلاعات نادرستی را منتقل کند.

البته این فقط یک اشتباه روزنامه‌نگاری نیست چرا که اولا دست‌هایش به خون آلوده است و بارها و بارها دیده‌ایم که چندین روزنامه‌نگار بیانیه‌های مضحک این‌چنینی منتشر کرده‌اند.

تلاش دارند روایتی برای اسلام‌هراسی بسازند. وقتی از او پرسیده می‌شود که مخاطبان چطور می‌توانند در دام این اخبار جعلی نیفتند، خبرنگار الجزیره این‌طور پاسخ می‌دهد: ما به دنیای اطراف خود نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که هرگونه‌ اتهام ‌یهودی‌ستیری منجر به جرم‌انگاری فوری می‌شود اما اظهارات ناشی از اسلام‌هراسی بدون مجازات می‌ماند. اینجاست که رسانه‌ها می‌توانند خونین‌ترین دست تاریخ را داشته باشند.

پرس تی‌وی و بستن راه وارونه‌نمایی حقایق

اما این مسأله در ارتباط با رسانه‌های برون‌مرزی تلویزیون هم به‌درستی دیده می‌شود. به‌عنوان مثال العالم و پرس‌تی‌وی در این مدت تلاش کرده‌اند که روایت‌های درستی در کوران جنگ به گوش مخاطبان برسانند.

در همین میان، یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به تقابل شدید رسانه‌ای میان اسلام و غرب در تحولات فلسطین به جام‌جم می‌گوید: شبکه‌های خبری غربگرا اطلاعات را یک‌سویه و گزینشی منتشر می‌کنند و علیه فلسطینی‌ها که برای رفع اشغالگری و ضدآپارتاید می‌جنگند برچسب منفی می‌زنند اما پرس‌تی‌وی حقایق دو سوی میدان نبرد را بیان می‌کند و راه وارونه‌نمایی را می‌بندد. محمدپارسا نجفی تأکید می‌کند: آنچه در ۱۵مهرماه امسال رخ داد دقیقا مشابه روشی بود که حزب‌ا... لبنان در تابستان سال ۱۳۸۵ انجام داد که برای آزاد کردن اسیران لبنانی چند اسیر از نظامیان صهیونیست گرفت و اتفاقا موفق هم شد.

این کارشناس تصریح می‌کند: شبکه‌های بزرگ غرب مانند BBC، CNN، فاکس‌نیوز و... در فلسطین اشغالی خبرنگار دارند اما هرگز از ۷۰۰۰ زن، کودک، جوان و سالخورده فلسطینی که در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی زیر شکنجه و آزار قرار دارند خبری را مخابره نکرده‌اند.

نجفی ادامه می‌دهد: رسانه‌های جریان اصلی غرب همواره پیرامون افسانه «مظلومیت قوم‌یهود» داستان‌پردازی می‌کنند تا این فریب را بر افکارعمومی جهان متبادر کنند که آلمان نازی در قلب اروپا هر چه کرد مجوزی برای غصب سرزمین مسلمانان در غرب آسیاست؛ بنابراین به رسانه‌های حقیقت‌گرا نیاز است تا جنایات صهیونیسم را روزشمار کنند و نشان دهند نه تنها صهیونیست‌ها مظلوم نیستند بلکه ماهیت اشغالگران از ددمنشی و سبوعیت برآمده است.

وی در پاسخ به این سؤال که اطلاع‌رسانی پیرامون محور مقاومت به‌ویژه مبارزان فلسطینی چه مزیتی برای ایران دارد، می‌گوید: یکی از مظاهر اهمیت سرزمین فلسطین این است که همواره آوردگاه تقابل میان اردوگاه‌های گوناگون قدرت در جهان بوده است اما امروز علاوه بر نبرد سخت‌افزاری به میدان رویارویی رسانه‌ای هم تبدیل شده است.

چالش مقاومت با بلوک غرب

تحلیلگر مسائل غرب آسیا خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر جنبش‌های فلسطینی از «محور مقاومت» در چالش با صهیونیسم از «بلوک غرب» قرار دارند که موفقیت بلندمدت هر یک می‌تواند سرنوشت منطقه را تغییر دهد. بنابراین حمایت از مقاومت اسلامی برای رهایی مسجدالاقصی کمک به امنیت همه مردم منطقه ازجمله ملت عزیز ایران است؛ چرا که دشمن صهیونیستی در درون مرزهای فلسطین گرفتار شده است و عملیات اخیر غزه ضعف سرویس‌های موساد و شاباک و نیز سامانه‌های گنبدآهنین و... را نمایان کرد.

نجفی با اشاره به تقابل شدید رسانه‌ای میان اسلام و غرب تأکید می‌کند: شبکه‌های خبری غربگرا اطلاعات را یک‌سویه و گزینشی منتشر می‌کنند و علیه فلسطینی‌ها که برای رفع اشغالگری و ضد آپارتاید می‌جنگند برچسب منفی می‌زنند اما پرس تی‌وی حقایق دو سوی میدان نبرد را بیان می‌کند و راه وارونه‌نمایی را می‌بندد؛ هم تلفات نظامیان صهیونیست را اعلام می‌کند و هم زنان و کودکانی را که زیر بمباران در غزه کشته می‌شوند به تصویر می‌کشد. از این منظر این رسانه ایرانی توانسته به تنهایی در برابر قدرت نرم غرب ‌ایستادگی کرده و حتی رسانه‌های آنان را رسوا کند.

وی می‌گوید: اهمیت حمایت رسانه‌ای از محور مقاومت در این نکته است که غرب همواره مردم جهان را فریب می‌دهد و مصداقش این است که در زمان شکست صهیونیست‌ها به مظلوم‌نمایی و طلب ترحم روی می‌آورند و رسانه‌های غربگرا هم آن را ضریب می‌دهند تا پژواک یابد اما هنگامی که رژیم‌صهیونیستی پیروز شود خود را قدرت برتر و قوم برگزیده معرفی می‌کند و شروع به تحقیر ملت‌ها و نژادهای دیگر می‌کند. در چنین شرایطی لازم است تا رسانه‌ای حقیقت‌گرا به پوشش رویدادها آنچنان که هست بپردازد و زمینه فریب افکار عمومی از رسانه‌های غربگرا سلب شود. نقشی که پرس‌تی‌وی به‌خوبی ایفا می‌کند.

الزامات موفقیت یک رسانه در دل جنگ

نجفی درخصوص انتشار لحظه به لحظه اخبار جنگ غزه در پرس تی‌وی خاطرنشان می‌کند: صحنه جنگ به شکلی است که اخبار آن به‌سرعت تغییر می‌کند و افکارعمومی هیجان دارند که از آن مطلع شوند چرا که نبرد فی‌نفسه حاوی ترس، دلهره و مسائل ناخوشایند است اما رسانه‌ای می‌تواند موفق باشد که اخبار را دقیق، سریع و شفاف انتشار دهد و پرس تی‌وی در مسائل فلسطین و یمن همیشه این نقش را به‌خوبی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: دقیقا به همین دلیل است که آمریکا و اروپا این تلویزیون خبری ایران را تحریم می‌کنند چرا که نمی‌خواهند حقیقت وقایع به آگاهی افکارعمومی مردم کشورهای غرب نرسد.

این تحلیلگر با بیان این‌که مقاومت اسلامی در غزه از ترکیب راهبرد «ضربه اول» و راهبرد «شوک و بُهت» استفاده کرده است، گفت: عملیات جوانان فلسطینی در مهر امسال موجب گریختن و سراسیمگی در میان اشغالگران شد؛ حال تصور کنید که اگر ارتش صهیونیستی با گروه‌های بزرگ‌تر مانند حزب‌ا... یا حتی توان نظامی ایران مواجه شود قطعا توان رویارویی ندارد.

نجفی افزود: تل‌آویو در سال‌های اخیر تبلیغات فراوانی انجام داد که در قفقاز حضور نظامی دارد و نیز از طریق عادی‌سازی روابط با دولت‌های حاشیه جنوبی خلیج‌فارس مانند امارات و بحرین تلاش کرد ایران را محاصره کند اما آگاهی‌بخشی درباره عملیات اخیر در غلاف غزه اثبات می‌کند که رژیم‌صهیونیستی به معنای واقعی کلمه متزلزل است و در نتیجه حکومت‌هایی مانند آل‌نهیان و آل‌خلیفه که به تل‌آویو چشم امید دارند به‌راستی به سراب امید بستند.

در حقیقت این نکته مهم که توسط رسانه‌ها از تعداد کشته‌های ارتش این رژیم یا پایگاه‌های سقوط کرده صهیونیست‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود، بسیار مهم‌تر است.

برخی از دلایل دروغگویی رسانه‌ای صهیونیست‌ها در ماجرای طوفان‌الاقصی

شکست انحصار رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    رژیم نجس یهود از ترسوترین افراد بشر هستند متاسفانه پادشاهان عرب را با تبلیغات پروپاگاندا ترسانده بودند لطوری که شش گشور عرب همسایه فلسطین همواره از رژیم بی محتوا و شیطانی و تارعنکبوتی یهود می ترسیدن ولی حماس کاری کرد که شاهان عرب ترسشان بریزد .
  • امید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    غرب یعنی دروغ سازی و چپاول منابع ملت ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس